Een nieuw talent (?) - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Een nieuw talent (?) - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Een nieuw talent (?)

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

20 Oktober 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hallo kou kleumers!
Lang moeten wachten maar hier is eindelijk de dubbele update uit het warme Argentinië. Laat ik maar beginnen met wat vorige week allemaal is gebeurd…

Het was een erg warme week, 36˚ graden.
Voor mijn gevoel is dat het maximale wat mijn lichaam aan kan, ook al zal het in de zomer 10˚ warmer worden. Hoe ik dat ga overleven zie ik dan wel maar deze week was ik na school vooral in het zwembad te vinden. Maar helaas moest ik maandag mijn zwembadmomentje onderbreken voor een bijeenkomst over Buenos Aires. Ondanks dat ik er niet heel veel van begreep was het wel een nuttige bijeenkomst.
Ik heb alvast de rest van de groep ontmoet. De groep is erg aardig en met 2 andere uitwisselingsstudenten die hier al wat langer met een andere organisatie zijn. Ze zijn dus al wel wat gewend…
Dat is wel fijn want dan zal ik volgende week maandag avond met een minder zenuwachtig gevoel de bus in gaan.

De week was tot aan de vrijdag erg normaal.
Vrijdag was het namelijk tijd om met een paar andere afs’ers iets goeds voor Argentinië te doen. In de middag zijn we naar een school voor arme leerlingen gegaan, om te vertellen over onze landen.
Bij aankomst zijn we over de klassen verdeeld en kregen we allemaal een persoon mee die Engels spreekt en dus als woordenboek kan dienen. In mijn geval was dat een jongetje van 11 die eigenlijk niet heel goed Engels spreekt. Maar dat was ook niet nodig gelukkig.
Ik kon de vragen die de leerlingen hadden begrijpen en volgens mij heb ik ze ook van een duidelijk antwoord kunnen voorzien. Of naja… geen één Nederlander weet antwoord te geven op de vraag: hoeveel museums/supermarkten/monumenten heeft Nederland?
Dus na vele vragen en vele foto’s konden we naar huis…

En vervolgens was het al weer vrijdag avond en zaten we met door Bianca en mij gebakken wentelteefjes te praten over komend weekend. We zouden 3 dagen naar het eiland gaan. Na aanleiding van het gesprek vroeg ik de vraag: “kunnen we dat niet op het eiland kopen” Gevolgd door 6 ogen (Bautista was niet thuis) die me aankeken als of ik gek was.“Voor de duidelijkheid… dit eiland is volgens mij niet zo als jou oma’s eiland..” is hoe mijn vader het gesprek verder bracht. En daar kwamen de enge verhalen over apen, slangen, gevaarlijke kikkers en andere enge dieren. Dus nadat alle wentelteefjes op waren was ik voorbereid op 3 dagen op een eiland met gevaarlijke dieren, geen wc, geen elektriciteit en geen wifi. Maar ondanks dat had ik er wel heel veel zin in.

Met me adrenaline nog erg hoog liep ik na het gesprek over het eiland de schuur in om iets voor mijn vader te halen. Ik doe het licht aan en daar staat me moeder weer met een eng masker me op te wachten. Weer heel Avellaneda wakker geschreeuwd… Een paar weken terug wou ik Bianca laten schrikken, maar per ongelijk lied ik mijn moeder schrikken. Sindsdien heeft me moeder nu al 3 keer wraak genomen met haar stomme Halloween masker! Maar natuurlijk kan ik er ook om lachen haha! In de avond hebben we tot 03:00 een film gekeken en zijn we gaan slapen.
Om vervolgens zaterdag ochtend wakker te worden om voor het laatst goed te kunnen genieten van een wc… rond de middag was de auto volgeladen en vertrokken we naar de revier.
Daar werd de speedboot het water in getakeld en konden we met een vriend van me vader en zijn zoon naar het eiland gaan. Eenmaal aangekomen heb ik het huisje doorzocht en zijn we gaan lunchen.
En vervolgens hebben de mannen de vishengels gepakt en zijn gaan vissen met de bood. Volgens mij heb ik daar meteen ook een nieuw talent ontdekt. Ik ving de ene vis naar de ander! (de andere trouwens ook). De vissen die we konden eten namen we mee en de piranja, de door mij gevangen pijlstaart rog en andere nutteloze vissen hebben we terug gegooid. De vissen van de haak halen lied ik aan de ander over aangezien dat nog best gevaarlijk kan zijn.
De vinnen zijn namelijk kartelig en daar kan de vis je aardig diep mee snijden. Na een leuke middag op het water zijn we met een bak vol vis en een verbrand gezicht (zonnebrand vergeten) terug gevaren naar het huisje. En uiteindelijk voldaan in slaapgevallen!

Dag 2 op het eiland, oftewel zondag morgen zijn we met ze allen gaan vissen.En na even wachten had ik het weer te pakken en ving ik weer vele vissen. Toen de emmer weer wat voller begon te worden zijn we teruggekeerd naar het huisje voor een heerlijke asado!
Dat het huisje trouwens geen wc en geen stroom had was trouwens een grap! (Ha.. Ha..)
Helaas was dat van de enge dieren niet…
Na de lunch rende (deze schijtluis durft niet te lopen) ik naar de stijger.
Vervolgd door Bianca die 15 seconden na mij rustig over het pad liep, een kreet uitslaat en roept: Slaaaang! Waar ik vervolgens op roep: Haal mijn camera! Dus met z’n alle hebben we de slang die inmiddels in de boom was gekropen bekeken.
In de avond hebben we voor de laatste keer gevist en zijn na wat spelletjes gespeeld te hebben gaan slapen. Maandag morgen hadden we de bood weer vol geladen en gingen we terug naar huis.
Om vervolgens me tas te pakken voor een weekje Buenos Aires…!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 25551

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: