Laatste blog van 2014! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Laatste blog van 2014! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Laatste blog van 2014!

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 December 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Iedere zondag weer zit ik me af te vragen wat ik nou precies allemaal heb gedaan deze week.... en dat komt altijd uit op "vrij weinig".
Dat is voor mij natuurlijk helemaal perfect! Alleen heb ik iedere zondag dan zo weinig te vertellen....Maar ik geloof dat ik het weer voor me kaar heb gekregen!

Sinds maandag is er veel veranderd in mijn wekelijkse patroon.
Zwemmen is namelijk naar de ochtend verplaatst.
En ook Bautista en een vriend van Bautista zijn bij de groep gekomen dus nu zitten we iedere ma, wo en vr standaard om 10:40 met z'n vieren op de fiets naar Reconquista.
Het is heerlijk om de dag te beginnen met zwemmen aangezien de zon al lekker schijnt (jaloers ?). Toch kom ik er nooit opgepept van terug...
We hebben nu in de ochtend ook een andere trainer en zij is meer van de techniek dan van de snelheid. Natuurlijk hangt dat samen maar nu ik meer op de tactiek let is bij mij de snelheid weer ver te zoeken!
Het gaat net zo slecht als in het begin maar ik geloof wel dat ik veel van deze trainster kan leren, dus ik blijf positief!

Na het zwemmen staat de lunch op tafel. En daarna doen we lekker rustig aan, meestal....
Want maandag was dat toch even anders het gras moest weer gemaaid worden. Veel huishoudelijke taken hebben we hier niet maar dit is toch iets waar alle kinderen bij moeten helpen.
Voor de gene die een foto van mijn achtertuin hebben gezien en die denken "ach wat zit hij nou te klagen" , precies! dat dacht ik ook de eerste keer dat ik hoorde dat er gemaaid moest worden.
Maar nee naast onze achtertuin hebben we 2 grote weilanden die 1 of 2 keer per maand gemaaid moet worden (gras groeit hier heel snel).
Dus daar waren we de middag lekker zoet mee!

Ook het maandag avond programma is veranderd.
In plaats van 1 uur op de maandag en 1 uur op de woensdagavond hebben we er nu 2 op de maandagavond. Dat is inderdaad lang!
Maar aangezien ik nog steeds niet kan dansen is dit een goeie verandering want in 2 uur leer ik meer!Dus zoals je leest de maandag was lekker druk! In tegenstelling tot de dinsdag...

Het enige nieuws dat ik over de dinsdag kan melden is dat we tot aan kerst een oppas puppy hebben!!!!
Wie wil dat nou niet? lekker een weekje op een super schattig mormeltje letten. Maar goed hoe moeilijk dat is kan je onderschatten..! HAHA
Ik sla de woensdag over (niks beleeft) en neem jullie mee naar donderdag middag...

De moeder van een Duits meisje die ook met AFS in Argentinië is moest in Avellaneda werken dus die nam haar dochter mee zodat die in de zelfde tijd bij ons op bezoek kon komen.
Het was als gewoonlijk weer warm dus we besloten het zwembad schoon te maken en te gaan zwemmen.
Maar tijdens het schoon maken let je niet heel goed op dus was het de zachte kreet van het Duitse meisje dat onze hoofd deed keren.
En we een klein zwart harig bolletje zagen drijven.
Oeps! Maar we hebben de pup heel snel en levend uit het zwembad gevist. Dus we konden er hard om lachen! (de pup mankeert niks)
Verder hadden we nog een gezellige donderdag middag en niet zoveel meer beleeft.

Vrijdag hebben we vooral in de avond geleefd.
We begonnen de avond met een feest van Bautistas basketbal club.
Dat zijn dus lange tafels met vele mensen die dan gezellig met zijn alle eten. Om 00:00 uur ben ik vast naar huis gegaan want ik had met vrienden in de avond/nacht afgesproken dus ook de rest van de avond was erg leuk!

De zaterdag ochtend word meestal gebruikt voor alle huishoudelijke taken (naast het werk dat onze schoonmaakster al heeft gedaan).
Dus daar waren we in de ochtend druk mee! In de middag hebben we een (al dood, onthoofd en geschoren) schaap opgehaald in opa's huis en hebben hem vast naar een huis gebracht waar we in de avond een asado hadden. Dus jaa.... ook dit zou weer een late avond worden!
En naast dat het een lange avond was, was het ook erg nat en kout!
Met stromende regen en 26 graden (tegenwoordig ook voor mij is dat ijs kout!) gingen wij de zomer in... Het feest was buiten met een overkapping maar echt droog bleven we niet! aangezien alles was vol gelopen met water. Maar het deed de pret niet derven!
En aangezien 03:00 nog niet laat genoeg is om te slapen heb ik tot 05:00 uur nog maar even een film gekeken.

Vandaag kwamen nog vrienden van mijn ouders en opa en oma langs en heb ik mijn laatste blog van 2014 zo goed als af!
Volgende week geen blog omdat ik de 26e naar Chili en Mendoza ga!!!!
Dus ergens in 2015 zou ik daar maar een verslagje over schrijven...

Beste lezers, ik wens jullie allen alvast een vrolijk Kerstfeest en een gelukkig/gezond/mooi Nieuwjaar!




  • 22 December 2014 - 07:30

    Mam:

    Hoi,
    Wens je een vrolijk kerstfeest! De boom moet je erbij denken! Misschien nog even skypen? Gisteren jan en tina op bezoek gehad! Heerlijk weer even bijgekletst!
    Ik had trouwens jou wel zien sjouwen met dat schaap!

  • 22 December 2014 - 12:28

    Wilma Prinsen:

    Zeg eeh, Jeroen, zo gaan we niet met een puppy om he, Wel opletten!
    Wij passen altijd ook heel goed op Noortje. Afgelopen zaterdag heeft ze de brokken van Donna opgegeten en tot overmaat van ramp lag ze ook nog op onze bank. En Donna maar toe kijken met een druppel aan de neus.

    Hele fijne kerstdagen en alvast een heel gelukkig 2015. En veel plezier in Chili en Mendoza.


    Groetjes

  • 22 December 2014 - 14:39

    Els:

    Hoi Jeroen, Erg leuk om jou verslagen te lezen. Een grappig idee, dat jij waarschijnlijk kerst viert met een korte broek aan, of bij het zwembad. Niet verkeerd! Fijne feestdagen toegewenst! Groetjes Els ( moeder van Stijn, die is nu in Sao Paulo)

  • 23 December 2014 - 23:15

    Marcel En Wil:

    Hey Jeroen,
    Ik heb het zware vermoeden dat als jij over een half jaar terug komt absoluut geen last zal hebben van een jet lag. Je leeft nu toch al 's nachts en terug in NL zal dat gewoon overdag zijn!
    Wel leuk om zo een beetje bij te blijven met je leven daar. Je schrijft ook op een leuke manier, niet zonder de nodige zelfspot. Misschien moet alles na afloop gebundeld en uitgegeven worden....
    Gaan jullie met de familie naar Chili, of gaat dat van AFS uit? Kun je in ieder geval in plaats van asado eens aan de chili con carne. Veel plezier in ieder geval. We wensen je fijne kerstdagen een spetterend oud op nieuw en alle goeds voor het nieuwe jaar!!!

  • 24 December 2014 - 06:10

    Nerys:

    Hee wat leuk, nog een AFS'er die trouw aan zijn blog is!
    Heb me gelijk ingeschreven voor je mailinglijst!
    Ben benieuwd naar je andere blogs, heb alleen even gekeken naar d'r hoeveelheid en kon snel de conclusie trekken dat je zo ongeveer elke week update!
    Groetjes!

  • 27 December 2014 - 16:08

    Ellen Top :

    Hoi Jeroen,

    Je verslagen lees ik nog geregeld en je foto's zijn erg mooi! Het is erg leuk om te lezen en zien wat je daar allemaal meemaakt.
    Via deze weg wens ik jou een heel goed 2015!

    Groetjes Ellen Top

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 25607

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: