Rustig maar gezellig weekje - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Rustig maar gezellig weekje - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Rustig maar gezellig weekje

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

12 Januari 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Een heerlijk rustig weekje zit er weer op.
Maar rustig betekend niet dat er geen leuke dingen worden gedaan.
Zoals zwemmen en bowlen, maar goed ik zou het maar in volgorde vertellen.

Maandag hadden we zoals altijd zwemmen.
Het zonnetje branden lekker dus de week begon al goed. (wel een beetje warm om terug te fietsen). Ik vertelde Bianca op de fiets dat één van de beste Nederlandse programma's was begonnen "wie is de mol". En omdat de Argentijnse tv programma's echt verschrikkelijk slecht zijn kon ze het zich niet voorstellen dat je een tv programma kan missen dus ik begon het uit te leggen... Dus na dat ik 10 minuten te enthousiast alles heb uitgelegd zegt ze: "goed vanavond gaan we het kijken".
Ik had me voorgenomen geen Nederlandse programma's te kijken maar tja... nu ben ik natuurlijk een soort van verplicht.... haha
Dus maandag avond de laptop opgestart en tijdens het kijken alles (natuurlijk wel naar het Engels) vertaald. Of ze het nou echt leuk vond geen idee maar ze zij wel meteen volgende aflevering wil ik ook zien.
Dus dat hebben we zondag gekeken haha.

Dinsdag heb ik het record aantal graden mee gemaakt in Avellaneda.
Of het nou 45, 46 of 47 graden was, was niet helemaal duidelijk maar het was dus perfect voor het zwembad. Bianca had de Japanse buurjongen uitgenodigd en een vriendin dus dat was gezellig.
En ook de avond was gezellig ik ging met vrienden pizza's bakken en eten. Was dus geplant om een late avond te worden tot dat mijn moeder om 03:00 uur een berichtje stuurden dat ik naar huis moest komen omdat er storm in de lucht hing.... Lieve jonge lezers, laat mij een wijze levensles met jullie delen... Luister altijd naar je moeder! Ik ging met iets wat tegenzin naar huis maar zodra ik binnen was, was er een harde knal en heel veel regen dus ik was haar meteen heel dankbaar. En gelukkig waren Bianca en Bautista nog wakker dus werd het alsnog een late avond.

Woensdag morgen was het wel weer vroeg op om te zwemmen maar daarna begon het te regenen en hadden we dus genoeg tijd om helemaal niks te doen en een beetje bij te komen.

Donderdag heb ik ook niks gedaan, niks meer dan skypen met me Nederlandse zus die ieder skype moment met mijn Nederlandse familie in Maastricht zit. Dus omdat het nu al weer zo lang geleden is besloten we even kort te skypen. Of naja... kort... zoveel verhalen en nieuwtjes dat toen ik ophing mijn familie zij dat we wel uitbundig en vrolijk aan het praten waren. Wat prima kan kloppen want het was erg leuk!
Na het skypen ben ik gaan zwemmen en was het verder een rustig dagje. In de avond hebben we bij oma vis gegeten en hebben mijn vader en ik bij Bautista's voetbalwedstrijd (met zijn vrienden) gekeken.
Natuurlijk was 12 uur nog te vroeg om te slapen dus keek ik weer een film.

Vrijdag middag heb ik met vrienden gezwommen.
En voor in de avond hadden Bautista en ik een familie avondje georganiseerd. Maar wat is een familie avond zonder vrienden?
Dus ook vrienden van mijn ouders en hun zoon (hele leuke mensen) gingen met ons bowlen en pizza eten. Erg gezelligheid!
Om ongeveer 02:00 brachten we Bianca naar haar vriendinnen, kwamen we thuis en heb ik tot ongeveer 4 uur een film gekeken.

(Iedere week schrijf ik weer over hoeveel films ik heb gekeken...
Maar jullie moet wel weten, dat ik alle films op z'n Spaans kijk.
Dus dat maakt het al snel weer goed, toch?)

Zaterdag lagen we met de familie in het zwembad en kwam het onderwerp avond eten aanbod.
En toen kwam iemand op het geniale idee om op de dag dat ik een feestje heb pizza te maken met vlees als bodem.
Dat is echt heerlijk!!! Dus ik zeg ik ga na het eten naar het feest waarop mijn familie hard begon te lachen en zij dat ik dat niet kon maken, wat ik zelf natuurlijk wel wist. Dus in de avond had ik het afscheidsfeestje van mijn Japanse buurjongen samen met Bianca en een paar van haar vriendinnen. Maar omdat de meiden uitgingen en ergens anders een previa (feestje voor de disco) hadden waren we vroeg naar huis gegaan en was het vlees nog warm. Dus ik kon prima een bordpakken en aanschuiven aan tafel met mijn ouders en hun vrienden.
Daarna hebben Bautista, een vriend van hem en ik een gezelschapsspel gespeeld, of naja gezelschapsspel... wij zijn er hier verslaafd aan en je moet een soort van oorlogjes voeren dus het kan er hier hard aan toe gaan. Maar toch was het wel heel gezellig! Toen alle vrienden van mijn ouders en Bautista naar huis gingen hebben Bautista en ik tot rond 05:00 uur een film gekeken en gezellig na gepraat.
Dus toen ik zondag wakker werd gemaakt voor de zondagmiddag asado was ik iets minder gemotiveerd dan anders maar na het slapen van een siësta ben ik meteen weer opgepept. Maar de siësta was iets lang dus ik had geen tijd meer om een blog te schrijven. Sorry!
Maar volgende week zal het wel op zondag komen aangezien ik de dag daarna met mijn vader en Bautista naar Salta (de mooiste provincie van Argentinië) ga, maar daar later meer over!



  • 12 Januari 2015 - 22:43

    Mam:

    Als je nog tips hebt voor films dan horen wij het wel toch? Hier kijken ze marley and me! Misschien een aanrader voor jullie!

  • 18 Januari 2015 - 19:09

    Rina:

    Ohhh wat leuk Jeroen, wie is de mol kijken, het blijft een spannend spel.
    Wij zitten hier ook altijd te focussen, wie de mol is.
    En idd altijd naar je moeder luisteren, zo zie je maar weer. Dat was mooi op tijd voor die regenbui.
    je maakt de nachten wel erg lang hoor, moet ik bezorgd zijn ??
    Nou jongen geniet er maar lekker van, en ook van het heerlijke weer wij hadden vandaag vlokjes sneeuw.
    hartelijke groetjes Rina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 25541

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: