Braziliaanse, zon, zee & strand. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Braziliaanse, zon, zee & strand. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Braziliaanse, zon, zee & strand.

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 Februari 2015 | Argentinië, Avellaneda

Braziliaanse, zon, zee en strand....
De reden waarom ik een lange tijd niks van me heb laten horen.
Maar ik ben weer thuis dus tijd voor een nieuwe update.

Vrijdag de 30e van Januari rond de middag zaten we met alle spullen in en op de auto klaar voor een hele dag reizen. Dus na vele uren slapen, zitten en niksen kwamen we in het donker aan bij de Braziliaanse grens.
Zodra we de douanen waren gepasseerd konden we onze reis doorzetten naar een hotel waar we één nachtje zouden overnachten.
Ondanks het tijdverschil (ja er is een tijdverschil tussen Argentinië en Brazilië van wel 1 heel uur!) hadden we geen problemen bij het slapen,
en konden we de volgende dag heel vroeg opstaan om weer een hele dag te reiden. Nu het licht was kon ik beter het Braziliaanse landschap aanschouwen, en ondanks dat de verschillen niet mega zijn heb ik toch de hele rit genoten.En als je denkt dat het haast niet mooier kan kom je aan in een klein vissersstadje genaamd "Palmas".
Waar we ons de komende 2 weken prima konden vermaken.
Zodra we onze spullen hadden uitgeladen begonnen de 2 weken zon, zee en strand....

Om dus nou iedere dag te gaan beschrijven zou te veel zijn maar er waren een aantal uitblinkers:
Zoals ik weet niet welke dag maar we gingen naar een iets grotere stad in de buurt om daar (vooral in het winkelcentrum) rond te kijken.
Daarna hebben we in een restaurantje gegeten waar mijn familie bekend is. Zij gaan bijna ieder jaar naar Palmas en het leek er op dat in dit restaurant zij ook de enige klanten waren dus we werden erg hartelijk ontvangen. Hebben prima gegeten en zijn daarna terug gekeerd naar het appartement. Maar op de terugweg zagen we een mini sportstadion met heel veel auto's staan.... daar moest dus wat te doen zijn..! Dus met z'n alle gingen we naar binnen en zagen we twee voetbal teams en heel veel fans op de tribune.
Maar er was nog een klein plaatjes voor ons vrij dus we hebben plaats genomen en ons laten informeren door alle anderen fans.
Blijkbaar zaten we te kijken naar een zaal voetbalwedstijd van twee kleine clubs uit deze regio. Maar als je niet op zulke details lette en je ogen dicht deed leek het net als of je in de hoofdstad Rio de Janeiro naar het WK zat te kijken.Met al die liederen, trommels en schreeuwende Brazilianen.Ja, zo als de liefde voor voetbal in Brazilië is had ik nog nergens gezien. Erg bijzonder om mee te maken dus!

Een andere dag die anders was dan anders, was de dag dat we met mijn vaders vrienden naar een waterpark gingen.
Mijn vaders vrienden zaten in een stad ongeveer een uur van ons vandaan en een aantal dagen eerder hadden ze ons bezocht.
En van af daar kwamen de plannen om naar het waterpark te gaan...
Eén maal daar aangekomen keken we onze ogen uit van wat er allemaal te doen was. Zo was er een glijbaan van ongeveer 30 meter hoog, heel stoer liep ik de trap op maar zodra ik zag hoe stijl die was deed ik of ik omhoog gekomen was voor het uitzicht (dat overigens heel mooi was).
Maar goed door een wijze levens les met een brandweerhelm die ik ooit heb mee mogen maken (geen probleem als je dit niet snapt), besloot ik toch nog aan het eind van de dag te gaan.
Geen idee hoe het op de video er uit ziet maar het was heel leuk!

En alsof het nog niet bijzonder genoeg was dat we met twee andere Argentijnse families uit Argentinië in Brazilië een dag in het waterpark door konden brengen kwamen in het zelfde waterpark op de zelfde dag een Hongaarse AFS student tegen die in de zelfde regio als ik woont.
Hoe bijzonder is dat ?!?!
En naast dat kwamen we een paar dagen later op het strand ook nog verschillende bekende tegen. Zo zie je maar hoe klein de wereld is!

Of naja klein... Na deze twee super weken moesten we wel weer 2 volle dagen terug rijden. Maar ik hoorde het me zelf zeggen: oh "nog maar" 6 uur te gaan! Langzaam begin ik dus op een echte Argentijn te lijken, helemaal nu ik zo bruin ben dat je in de nacht alleen nog maar mijn tanden ziet.... of naja... daar lijkt het op tot dat je de foto's ziet waar ik naast mijn familie op de foto sta, haha.
Maar ik ben al erg trots!

Ik heb nog veel meer te vertellen maar dan word het veel te lang!
En dan zal ik jullie nog veel jaloerser maken....
En dat moeten we niet hebben aangezien ik ook voor volgende week nog lezer wil over houden haha.

Tot volgende week!

  • 16 Februari 2015 - 09:55

    Marieke:

    Super gaaf allemaal Jeroen! Geniet er nog maar van!

  • 16 Februari 2015 - 20:50

    Marcel:

    tu de ben! Of zoiets wat betekent "gaat het goed?" In het Braziliaans. Toch wel fijn zo'n jaar met 2 zomervakanties. Goed geregeld joh.

  • 17 Februari 2015 - 21:16

    Roelof Prinsen:

    Jeroen,

    Super verslag! Heb je al eens nagedacht over een baan als journalist? Ik waande me in het voetbalstadion wat in werkelijkheid dus de plaatselijke sporthal was.
    Fantastisch!

    Veel plezier nog de komende tijd!

    Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 25542

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: