Ditjes en datjes - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Ditjes en datjes - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Ditjes en datjes

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

02 Maart 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Vorige week geen verslag je geschreven omdat ik niet zoveel speciale dingen had te vertellen, ik dacht; ik doe alle ditjes en datjes van deze en volgende week samen. Op zich geen slecht plan alleen had ik niet voor ogen dat er nog zoveel ditjes en datjes bij zouden komen.
Dus berijd je voor op een lang leesgenot, haha.

Vorige week waren Bautista en ik alleen thuis omdat me ouders en Bianca voor een operatie (niks ernstig) naar een grote stad moesten en daar voor controle moesten blijven. Dus Bautista en ik hadden feest!
Niet alleen omdat we een weekje alleen waren maar ook omdat woensdag 18 februari Bautista's verjaardag was.
Dus de ochtend begon met heel veel ballonen met als resultaat een feestelijk huis. In de middag stond ik in de keuken om appelflappen te bakken. En in de avond aten we gezellig in opa en oma's huis om daar nog een beetje Bautista's verjaardag te vieren.

De dag daarna stond ik weer in de keuken maar dit keer om brownies te bakken, we hadden immers veel te vieren! Zoals 6 maanden in Argentinië, een geslaagde operatie, een verjaardag en ik wou mijn familie nog bedanken voor de vakantie in Brazilië.
Dus vrijdag avond stond er een tafel vol met appelflappen, bruine en witte brownies. Hartstikke lekker en natuurlijk was mijn familie er heel blij mee.

Maandag 23 februari was ik dan precies een halfjaar in Argentinië!
Waarop mijn Argentijnse vrienden zijden dat ze het schandalig vonden dat ze in dit halfjaar nog nooit bij mij thuis zijn geweest.
En daar moest ik ze wel gelijk in geven, dus in de middag kwamen ze langs om mates te drinken. Wat zoals altijd wel heel gezellig was!

Afgelopen vrijdagavond ging ik weer naar vrienden toe, en daar ben ik tot laat gebleven. Of naja voor hun is 03:00 niet laat maar voor als je de volgende dag om 08:00 op moet staan dan is het een mooie tijd om af te ronden.

Dus de volgende dag ging de wekker om 8:00 uur omdat ik deze dag een AFS bijeenkomst had. Was best leuk aangezien er nu ook nieuwe AFS'ers waren. En dat laat precies zien hoe ik 6 maanden geleden was.
Dus wel een leuke manier om te zien welke voorderingen je hebt gemaakt. Maar dat bracht ons ook op het onderwerp dat we nog maar een aantal maanden hier hebben. En daar wou natuurlijk niemand aan denken! Maar desondanks was het wel een gezellige dag.
Om 20:00 kwam ik thuis, kon snel douchen en daarna gingen we alweer door naar vrienden van me ouders om daar te eten.
En daarna voor de zoveelste keer geprobeerd om de disco in te komen.
Eén van mijn vrienden beloofde dat hij me binnen zou krijgen en proberen kan altijd. En weer werd ik tegen gehouden... Maar mijn vrienden maakte hun belofte waar en na een kort gesprek kwam ik dan eindelijk binnen! Was erg leuk, maar omdat ik zo weinig slaap de nacht daarvoor heb gehad, en ook de hele dag druk was met AFS, was ik erg moe. Dus om 05:00 kon ik me ogen niet meer open houden en ben ik naar huis gegaan (woon dichtbij). Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik heb genoten!!!

Ook zondag was niet de dag om slaap in te halen maar ook niet de dag om aan slaap te denken! We hadden een AFS lunch, waar de Thaise uitwisselingstudenten Thais danste, Sommige ander uitwisselingstudenten een Argentijnse dans deden, en Bianca en ik lieten natuurlijk onze tango skills zien. Kortom, gezelligheid!
Toen ook dat om 05:00 eindelijk was afgelopen en we thuis kwamen, hebben we al snel twee films op gestart. (Whiplash en the Judge, beide zijn aanraders!) En om 01:00 uur lag ik eindelijk in bed....

  • 02 Maart 2015 - 19:22

    Papa:

    Lezen over ditje en datjes klinkt saai, maar is het zeker niet!
    Twee kerels home alone (vond jij vroeger ook een aanrader) zal zeker feest geweest zijn. Leuk om via die nieuwe AFSers zelf in een soort spiegel te kijken en te zien hoeveel Argentijn je al bent geworden. Die Thai doen een Thais dansje, maar jij als Hollandse jongen doet geen klompendans, maar de tango?? Bij je video's staat een filmpje van één van je eerste tango lessen. Ik verwacht binnenkort een video te kunnen bekijken waar ook wij jouw vorderingen in de tango kunnen aanschouwen.

  • 02 Maart 2015 - 19:28

    Mam:

    Ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar! En hoe is die disco? Wat betreft dat bakken, ken je het programma heel holland bakt? Ben je aan het oefenen...? Gisteren hebben wij een overheerlijke appeltaart gegeten , lenneke had de kriebels! En je eet zoveel en toch kom jij geen gram aan! Dat doe je goed!

  • 02 Maart 2015 - 21:51

    Marja:

    Mooi verhaal weer Jeroen! Leuke foto's op facebook, een mooi land, een fijne familie, veel feesten en gezelligheid, geniet er van. Hier bijna lente!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 25543

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: