Laatste vakantie week - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Laatste vakantie week - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Laatste vakantie week

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 Maart 2015 | Argentinië, Avellaneda

Wat is de tijd toch gevlogen eh!
3 maanden geleden begon ik aan die vakantie die wel oneindig leek.
En nu kan ik me die dag herinneren als of het gisteren was.
Maar ik hoop dat het ook zo blijft, want het was een vakantie om nooit te vergeten...
Over vergeten gesproken, vorig verslag een aantal dingen vergeten te vertellen. Zoals dat één hond is verkocht, omdat ze er niet alleen uitzag als een monstertje maar zich ook zo gedroeg. Ondanks dat ik haar wel heel leuk vond kan ik wel begrijpen dat het wel vervelend is als je steeds thuis komt in een afgebroken huis.En gelukkig hebben we nog steeds één hond over, en kunnen we binnen kort weer een nieuwe puppy ophalen!

Ander klein dingetje wat ik vergeten was te vertellen is dat ik vorige week vrijdag de laatste buiten zwemles had.Na maart gaan we weer naar binnen, of naja.. dan staat er weer een grote tent over heen.
Maar voor de rest zou het, het zelfde zijn; opdrukken, in het water duiken, zo snel als je kan naar de overkant, terug rennen, en dat dan een uur lang door. (Het is leuker dan het klinkt!)

En dat was het wel over vorige week.
Maar ook deze week heb ik dingen beleeft...

..bijvoorbeeld woensdag.
Woensdag ben ik met de fiets naar Reconquista gegaan en heb ik daar met een Hongaarse AFS'er en een vrijwilliger in het park mates gedronken. Was dus gezellig!

Zoals waarschijnlijk sommige mensen in Nederland druk bezig zijn met spandoeken maken voor mijn moeders 50ste verjaardag, waren mijn klas en ik donderdag ook druk bezig met spandoeken.
We gaan namelijk na deze week naar het laatste leerjaar.
En dat is zo speciaal dat er spandoeken in de school worden opgehangen. Dus donderdag middag was weer gezellig druk!

Vrijdag had ik weer met mijn klas afgesproken om samen te eten.
Om 11 uur ging ik naar het huis van een vriend en daar werden de hamburgers gebraden. Om ongeveer 12 uur konden we eindelijk eten en daarna hebben we tot 05:30 uur gezellig uitgebuikt!

Zaterdag dus best moe, dus na drie regel uit mijn Spaanse boek gelezen te hebben ben ik buiten in slaap gevallen en heb ik een siësta geslapen (heerlijk dat Argentijnse leven!!!). Toen ik wakker werd had ik al snel de laptop op gestart voor een skype afspraak met Rodolfo.
Rodolfo is een Mexicaanse jongen die paar jaar geleden bij mij in het gezin in Nederland heeft gezeten. Ik had hem al een tijd niet gesproken dus dat we nu eindelijk weer een keer gingen skypen was al leuk, maar om het nog leuker te maken praten we natuurlijk op z'n Spaans!
Ik had op Whatsapp al gemerkt dat Mexicaans Spaans heel anders is dan Argentijns Spaans, maar ondanks de verschillen hebben we vrij wel geen problemen in communicatie gehad. Super leuk dus!
En ben stiekem toch wel een beetje trots op mezelf.

Voor zaterdag avond had ik de disco weer op de planning staan.
Maar terwijl ik aan het wachten was tot het indrinken kon beginnen was ik op de bank geploft naast mijn zus en een vriendin van haar die samen een horror film aan het kijken waren. En daar ging mijn uitgaansenergie..! En omdat wel meer vrienden van mij geen zin meer hadden had ik ook maar besloten om de film af te kijken.
En heb ik alsnog een gezellige avond gehad!

Vandaag heb ik zoals gewoonlijk asado gegeten in het huis van me oma en opa en ga ik verder uitgebreid niks doen om de laatste dagen van de vakantie te vieren voor dat ik dinsdag weer hard aan het werk ga!
Geintje natuurlijk! Argentijnen en hard werken? neeee, daar doen we niet aan. Voor eind deze maand staat namelijk gelukkig alweer een lang weekend op de planning... en waar gaan we naar toe...? Juist! Uruguay!
Ik kijk er al naar uit!

  • 09 Maart 2015 - 19:59

    Mam:

    Weer genoten van je verhaal. Uruguay daar wilde je eerst naar toe! Leuk zeg ! Vergeet geen fotos te maken van je school! Die heb ik nog niet gezien... En dat zwembad...

  • 10 Maart 2015 - 11:02

    Rina:

    Ach ja Jeroen, aan alles komt een eind, zoals je vakantie. Je schrijft zo super leuk waar wij hier ook van genieten ! Ja Spaans kent vele verschillen, niet dat ik Spaans kan maar Myrthe wel door haar opleiding. Vandaar dat ik dit weet. Wat een ervaringen heb je al op gedaan in het afgelopen ruime half jaar.
    Denk je wel een beetje aan je slaap jongen, maar geniet vooral. Het lijkt me super om dit allemaal te mogen beleven. Heel veel plezier en natuurlijk succes vandaag, het harde leven is weer begonnen!
    Lieve groetjes van de Koedijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 25609

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: