Eerste schoolweek en vakantie (Uruguay)! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek en vakantie (Uruguay)! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek en vakantie (Uruguay)!

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

25 Maart 2015 | Argentinië, Avellaneda

Vorige week was dan officieel mijn eerste schoolweek na 3 maanden zomervakantie. Al voelt het als of ik nooit ben weg geweest uit die kleine oude schoolbanken... en al blijft het vroege opstaan na 3 maanden vakantie nog erg zwaar, ik blijf het leuk vinden op school.
Ik kan nu (bijna) alles verstaan en heb veel vrienden in mijn klas, dus dat maakt het allemaal gemakkelijker!

Na schooltijd worden er ook leuke dingen gedaan dus laat ik het maar in volgorde vertellen:

Maandag 16 maart, heb ik boodschappen gedaan en in de avond samen met me moeder hutspot gemaakt. Dat gaat natuurlijk niet zo als in Nederland met voor gesneden groenten, dus de hele avond waren we lekker bezig met snijden. Maar met als resultaat een heerlijke pan vol met hutspot! Natuurlijk eet ik dat als echter Nederlander met een kuiltje jus, maar ik zou hier de Nederlandse cultuur nooit helemaal in krijgen dus mijn familie at het lekker met zout, peper of een heerlijke klodder mayonaise haha!

Dinsdag 17 maart, had ik even geskypt met m'n moeder vanwege haar 50ste verjaardag. Als we beginnen met bijkletsen kunnen we dat wel uren vol houden maar deze keer moest ik al vroeg ophangen want mijn vrienden kwamen langs om mates te drinken. Gezellig als altijd!

Donderdag 19 maart, pfffoe! Nu de schoolweek weer was begonnen was het ook weer tijd om de tango lessen op te pakken. Een week geleden ben ik dus langs te gaan om te vragen wanneer er lessen zijn... Donderdag om 09:00 kreeg ik als antwoord. Dus vol met enthousiasme stond ik daar op donderdag avond en zag ik de zelfde man. Ik vroeg hem nogmaals of vandaag de tango lessen waren en hij zegt dat klopt daar zit de rest van de groep de groep...Dat ik niet de enige was verbaasde me al, maar de twijfel sloeg pas echt toe toen ik zag dat we een nieuwe leraar hadden. Maar goed zo naïef als ik ben, loop ik hem en de groep achterna de zaal in. Alle vrouwen halen een handdoek tevoorschijn wanneer de leraar roept: tijd om Salsa te dansen!!! Het duurde even tot ik het me besef had dat we hier spreken over een grote communicatiefout! Maar goed met als motto "je moet alles proberen in je leven" hield ik m'n mond maar dicht en deed ik alle bewegingen maar na wat de andere ook deden. Als ik een vrouw was en geen slungel lichaam had zou ik zeker vaker gaan, want het was best leuk en aan het eind was ik kapot!Dus uitgeteld liep ik naar huis tot plots het stroop uitviel. Heel Avellaneda zag er donker uit. En als ik zeg donker dan bedoel ik ook echt super donker! Dus na ongeveer 6 keer bijna gevallen te zijn en 10 minuten te moeten wachten tot het veilig genoeg was om over te steken kwam ik eindelijk thuis!

Vrijdag 20 maart, werd onze laatste les onderbroken door een andere leraar die zij: Er komt een flinke storm aan, loop zo snel als je kan naar huis wees voorzichtig maar wacht niet voor stoplichten.
Dus iedereen zat te juichen dat we weg mochten en iedereen liep vliegensvlug naar de deur, maar daar werden we al tegen gehouden.
Het was te gevaarlijk om naar huis te lopen dus iedereen moest op school blijven tot hij/zij werd opgehaald met de auto.
Gelukkig was er een meisje uit mijn klas die dichtbij woont en dicht bij woont die mijn een lift aanbood. En oja! raad eens wie er achter het stuur zat! Haar moeder die ik de dag er voor had ontmoet tijdens de salsa les hahaha! Meteen maar even de hele toestand uitgelegd.
Eenmaal thuis gekomen hebben we snel gegeten en de auto ingeladen.
Want na een zware schoolweek hadden we zeker wel deze vakantie verdiend! 5 dagen Uruguay stond op de planning!
7 uur naar de grens en 2 uur naar het stadje Colonia waar ons hotel was.

Zaterdag 21 maart, werden we dus wakker in Uruguay.
Dat idee vond ik al helemaal te gek! Maar het werd nog leuker...
In de ochtend hebben gewandeld door het oude stadje, super mooi en met m'n broertje als gids hebben we er ook nog eens wat van geleerd ook. In de middag zijn we het buiten gedeelte van de stad wezen verkennen met de auto, en hebben we een andere familie uit Avellaneda ontvangen. Zij zouden de overige 4 dagen met ons doorbrengen.

Zondag 22 maart, hebben we dus maar de zelfde stadswandeling gemaakt. Maar al was het de tweede keer, het bleef super leuk.
Ondanks dat dat het in de ochtend door een fris herfstbriesje een beetje kout was hebben we in de middag lekker in de zon aan de revier gezeten!

Maandag 23 maart, hebben we weer een lange rit in de auto gehad naar de hoofdstad Montevideo! Een super mooie stad die gemixt is tussen oude gebouwen en nieuwe grote gebouwen die prachtig naast een mega grote revier ligt. Van uit de bus tour heb ik geprobeerd zoveel mogelijk foto's te nemen. De mooiste zal ik later op m'n blog plaatsen want ik moet nu echt afronden. Want ik ga nu boodschappen doen en een appel taart bakken voor morgen!

Even een snelle conclusie van het verslag:
- school is leuk
- hutspot is lekker
- salsa is lachen
- en Uruguay is SUPER!!!!!


  • 26 Maart 2015 - 06:45

    Papa:

    Voor het eerst een week / verslag waar niet over feesten gesproken wordt??? Dat moet de stilte voor de storm zijn. Gefeliciteerd met je 17e verjaardag man !! Maak er vandaag een mooi feest van. Hoewel jij maakt, getuige jouw verslagen en je hele houding, van het hele leven een mooi feest. We skypen vanavond wel even.

  • 26 Maart 2015 - 07:00

    Mam:

    Lieve schat,
    Gefeliciteerd en ik kijk uit naar vanavond! De foto's van uruquay waren schitterend. En dat voor een paar dagen , het leek wel een hele lange vakantie!

  • 26 Maart 2015 - 09:21

    Roelof En Wilma:

    Ha Jeroen,
    Toe maar , toe maar, je rolt van de ene vakantie in de ander. Geweldig! En vandaag nog jarig ook. Van harte gefeliciteerd, joh. Maak er een mooie dag van. Dat gaat jou wel lukken.

    Groetjes Roelof en Wilma

  • 26 Maart 2015 - 09:21

    Roelof En Wilma:

    Ha Jeroen,
    Toe maar , toe maar, je rolt van de ene vakantie in de ander. Geweldig! En vandaag nog jarig ook. Van harte gefeliciteerd, joh. Maak er een mooie dag van. Dat gaat jou wel lukken.

    Groetjes Roelof en Wilma

  • 26 Maart 2015 - 11:47

    Jose Pistone:

    Gefeliciteerd Jeroen, een fijne verjaardag!

  • 26 Maart 2015 - 20:08

    Brigitte Van Asten:

    Jeroen van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van. We denken aan je en veel plezier. Wat genieten we toch van al die verhalen. Echt gezellig hoor elke week z'on leuk verslag. Xxx namens alle van Astentjes

  • 29 Maart 2015 - 22:33

    Erna:

    Heye Jeroen, nog gefeliciteerd joh! Hoewel we je niet op de voet volgen, hebben we wel het idee dat je vele leuke situaties (feestjes, activiteiten met je gezin en moeder, vakanties en grappige voorvallen) te vertellen hebt. Heerlijk. Heel veel groetjes van ons allemaal: Ad, Tika, Sjors, Katja en Erna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 25553

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: