Paasweekend - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Paasweekend - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Paasweekend

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

09 April 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Ik weet het, ja ik weet het! Paasweekend is al weer een tijdje geleden maar omdat ik van af maandag al met een keel ontsteking en barstende hoofdpijn rondliep had in geen energie om er een verslag over te schrijven. Maar na twee pijnlijke spuiten in m'n kont gehad te hebben ben ik er helemaal klaar voor!

School was de hele week vol op in voorbereiding voor Pasen dus na woensdag de laatste paasvoorstelling gehad te hebben kon donderdag het lange Paasweekend beginnen.
Of naja eigenlijk was donderdag een andere herdenkingsdag maar het behoorde bij het lange weekend.

Donderdag was ook nog eens de verjaardag van een vriend dus daar ben ik in de avond naar toe gegaan, en heb ik een kookles gehad.
Maar dan natuurlijk wel Argentijnse stijl! Dat betekend, hout hakken, vuur maken en het vlees braden. En dan allemaal iets moeilijker dan het klinkt. Maar met uitleg en hulp van mijn vrienden was het natuurlijk ook heel gezellig!

Vrijdag was Bianca's verjaardag, dus we hadden veel van haar vrienden over de vloer, maar verder hebben we het met familie niet echt gevierd. want we zouden mijn en Bianca's verjaardag zondag vieren tijdens de zondag middag asado. En verder heb ik het de vrijdag erg rustig aan gedaan want voor zaterdag stond er weer een feest op de planning.

Maar zaterdag was ook de dag voor Pasen dus in de avond zijn we (mijn ouders, Bianca, Oma en ik) eerst naar de kerk in Reconquista gegaan. Het was erg moeilijk om er wat van te begrijpen omdat ik de Spaanse bijbel namen niet allemaal ken. Maar toch keek ik m'n ogen uit, want het ging heel anders dan in Nederland!
Om maar een voorbeeld te noemen: we hadden zingende nonnen!!!
Ik was al een keer eerder samen met mijn moeder naar de kerk in Avellaneda geweest dus van het knielen en buigen keek ik niet meer op, maar de nonnen waren nieuw en het maakte het hele Zuid-Amerikaanse kerk idee kloppend!
Na de kerk dienst hebben we oma thuis afgezet en hebben we avond gegeten. Een vriend met het huisje en stuk grond waar ik paar weken geleden over schreef, gaf weer een feestje.
Vorige keer was het om een verjaardag van een andere vriend en nu was het volgens mij om gewoon het leven te vieren.
nee, de exacte reden weet ik niet, maar het was in ieder geval heel leuk en daar gaat het om!
Het was weer tot laat in de avond dus dan lijkt de zondag middag weer vroeg. Maar tja voor een paar stukken vlees mag je me altijd wakker maken! Dus zondagochtend/middag heb ik mijn kleren aan getrokken en zijn we met z'n alle naar het huis van m'n opa en oma gegaan waar we werden ontvangen met voor iedereen een heel groot chocolade paasei! Heerlijk! Daarna schoven we aan tafel aan om te genieten van de zondag middag asado, met als toetje: taart!
Er werd tot twee maal toe gezongen want er waren ook twee verjaardagen in te halen. Erg gezellig als altijd maar ook erg lekker!
En voor he geval dat het niet genoeg zoetigheid was voor dit jaar, hebben we toen we thuis kwamen meteen naar nog meer chocolade eieren gezocht! En toen ook die gevonden en geproefd waren, kon ik eindelijk aan mijn siësta beginnen! Want tja daar was ik wel aan toe en helemaal omdat ik in de avond weer een nachtje zou doorhalen.

Want zondag avond had ik weer feest! Dit keer omdat we maandag als 5e leerjaar ons nieuwe uniform gingen presenteren. Als laatste leerjaar ontwerp je je eigen uniform en dat is één grote big happening!
Tegen de tijd van 1 uur in de nacht verzamelde vele leerlingen uit het 5e leerjaar van mijn school in het park en natuurlijk droeg iedereen ons nieuwe uniform! Was erg gezellig maar het werd pas echt super toen de zon langzaam op kwam. De kleur van onze uniform was blauw dus de spuitbussen werden er bij gepakt, en iedereen verfde zijn haren er passend bij. Ook de trommels, fluiten en toeters werden er bij gehaald!
Toen alle andere leerlingen intussen zaten te wachten op onze aankomst kwamen wij als heel 5e leerjaar schreeuwend/zingend naar binnen gerend, gedanst en gesprongen. Kort om, de zondag was één grote gezellige gekkigheid!

Het was alleen wat kout snachts dus vandaar dat ik verder de hele week een beetje grieperig was. Maar verder gaat het Argentijnse leventje (veel feesten en veel eten) z'n gangentje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 25552

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: