Home alone - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Home alone - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Home alone

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

10 Mei 2015 | Argentinië, Avellaneda

JA, JA mensen! Van af vorige week donderdag kon de feest week beginnen want Bianca, Bautista en ik waren HOME ALONE!
Of naja feestweek, dat viel wel mee... Want naast dat we school hadden moesten we ook nog eens afwassen, kleren opvouwen en al dat soort klusjes wat mijn moeder vaak doet. Dus ja het was meer een week van hard werken, maar het was ook een leuke week.

Vorige week zaterdag had ik een speciale tango les.
Er zou een hele goeie leraar naar Avellaneda komen om een les te geven. De tango school uit Reconquista was ook uitgenodigd, dus de hele dansvloer stond bomvol! En tussen al die vele mensen waren er ook nog eens mensen die nog nooit tango hadden gedanst.
Dus we hebben vrij weinig geleed en het dansen kwam eigenlijk ook neer op alleen maar botsen, dus nee het was wel leuk maar naar mijn mening geen groot succes.

Het weekend vloog voorbij (niet veel gedaan), en maandag morgen ging de wekker alweer om naar school te gaan, en ooooeeh wat was het kout!
Ja, de winter komt er langzamer hand aan en ik was net lekker gewend aan die zomerse temperaturen. 30 graden was gewoon lekker, dus jullie kunnen wel voorstellen hoe het is als je nu wakker word met ongeveer 15 graden, ijs kout! En helemaal omdat we in huis of school geen verwarming gebruiken.. dus, ik zit net als in het begin van mijn jaar weer met 2 dikke truien op school.Dikke truien, kleine tafels en gillende meisjes noemde ik mijn eerste schoolverslag. In dat opzicht zijn er nu nog maar weinig veranderingen.Of naja tot aan donderdag avond dan....

Donderdag avond ben ik met mijn vrienden naar een vriend zijn huis geweest om mijn haar in Argentijnse stijl te knippen.
Ik weet dat zij dat altijd bij elkaar doen en omdat ik van binnen nu zo erg op een Argentijn begin te lijken vond ik het ook tijd om van buiten een Argentijn te worden. En natuurlijk is het hartstikke leuk om dit met je vrienden te doen... of naja voor hun dan, want ik zit super zenuwachtig in de stoel die overigens heel slecht werd belicht met het licht van een motor. Ik dacht het zelfde, dit kan nooit goed gaan...
En die gedachte werd alleen maar erger op het moment dat mijn vrienden de tondeuse er in zetten en zeggen: "je hebt wel ander haar dan ons". Iedereen had zijn mening over hoe ze het moesten knippen dus ook iedereen wou het even proberen...
Toen iedereen daar klaar mee was mocht ik het eind resultaat zien, eerste indruk? Oh dat hebben ze nog best goed gedaan? tweede indruk?
Wat hebben ze gedaan!!!! 3 kaal geschoren plekken in me achterhoofd!
Niet heel goed zichtbaar, maar alsnog is dit geloof ik wel de reden van de titel verandering.... Want de vrijdag daarna kwamen de meisjes niet meer gillend de lokalen uit gerend (wat tot aan die dag wel was).
Het enige wat ik nu nog hoorde was gesmoes en gelag.
Dus ik ben mijn vrienden wel dankbaar voor deze gratis knipbeurt, want oh wat kan het toch lekker zijn om gewoon door te kunnen lopen zonder dat mensen je weg blokkeren om vragen te stellen, tegen je aan lopen zodat ze sorry kunnen zegen, of gewoon zonder gegil. (klinkt vast eigendunk, maar dit gebeurde echt). Heerlijk die stilte maar ook een beetje saai, maar gelukkig zal het niet lang meer duren tot die kale plekken weg zijn en ik een super knappe Argentijn ben (woorden van mijn vrienden want zij zijn er trot op het resultaat hahaha)


Die zelfde vrijdag had ik ook trouwens een feestje, voor niemand een verassing volgens mij. Wel heel gezellig!4 vrienden jarig deze week dus wij als vrienden hadden weer een feest georganiseerd in die plek waar we altijd feestjes houden.

Dag daarna (zaterdag) gingen Bianca en ik met een paar andere AFS'ers oefenen voor een toneelstuk over cultuur.
Ik zou daar later meer over vertellen maar dit was dus de reden dat ik geen siësta kon slapen en dus slaap kon in halen. En omdat me ouders terug uit Cuba waren gekomen kwamen mijn opa en oma eten om alle verhalen aan te horen. Heel gezellig!! Maar ook weer tot laat dus daarna plofte ik voldaan en uitgeteld op mijn bed en heb heerlijk geslapen.

Vandaag een zondag als altijd... nee hier is het geen Moederdag!
Maar ik wil wel alle Nederlandse lezende moeders een hele fijne Moederdag toe wensen!

  • 11 Mei 2015 - 06:44

    Mam:

    Hoi hoi,
    Wat is jouw moeder toch een perfect mens! Ze denkt zeker hij gaat bijna naar huis nou moet hij weer klussen doen. Je zou het bijna verleerd zijn! Jouw kapsel.... Pff. Ik ben benieuwd naar de voorkant! Schokkende beelden zeker! Wij hebben prachtig weekend gehad vol zonneschijn. We hebben kijkje mogen leven in manons leven! Ook zij geniet volgens mij net zo hard als jij! Mooi! Liefs en bedankt voor de update!
    Mam

  • 11 Mei 2015 - 19:23

    Wilma:

    Hoi Jeroen,
    Ook ik ben benieuwd naar je voorkant. Heb je daar ook foto's van? Je hebt wel lef hoor.
    Het gaat hier de goede kant op met het mooie weer. We maken ons nu op voor de keidagen. Over 2 dagen is het weer zover.

    Jij nog veel plezier en zie dat je er warmpjes bij zit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 25544

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: