Reclame makers! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Reclame makers! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Reclame makers!

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 Juni 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Al 2 weken niks van me laten horen, maar gelukkig gingen beide weken over reclame maken voor AFS... Dus ik begin met schrijven over vrijdag van twee weken geleden...Terwijl er trouwens een super schattige puppy naast me ligt maar daar later meer over haha...

De hele week was trouwens weer super leuk als altijd maar vrijdag gingen we dus reclame voor AFS via de radio. 1 Vrijwilliger, 1 meisje dat op uitwisseling was geweest en ik hebben ongeveer een half uur daar gepraat over AFS en onze landen. Toen ik eenmaal begon met praten ratelde ik ook al snel dat hele half uur vol haha. Maar ik geloof dat het heeft gewerkt! Ik had alleen gezegd, in Argentijnse scholen doen ze niks, maar had me snel verbeterd door te zeggen als je vergelijkt met Nederland dan! haha Want tja, deze radio zenders heeft alleen maar Argentijnse luisteraas haha. Maar over het algemeen positieve reacties hoor!

Woensdag begon het tweede deel van de reclame... alleen iets langer dan een half uurtje.. namelijk 4 dagen! Woensdag gingen we (ongeveer met 8 uitwisselingstudenten) met de bus naar "Villa Ocampo" een kleine Argentijnse stad. Daar stonden een paar vrijwilligers die daar wonen ons met gastfamilies op te wachten. Mijn gastfamilie waren hele aardige mensen!! Waar ik 4 dagen mocht slapen.

Overdag waren we veel met AFS op pad dus het kwam inderdaad veel neer op slapen. Wat we met AFS zo al deden?
Nou het begon met spelletjes spelen met alle scholen uit Villa Ocampo.
Of naja 1 spelletje want de rest van de tijd moest je lachen lagen naar de camera! 800 leerlingen die met op de foto wouden.
Je dagen zo beroemd voelen is natuurlijk altijd wel leuk maar zoveel mensen om je heen maakt echt benauwd dus ik was blij toen we naar buiten mochten om even te ademen en me lach spieren te ontspannen!

In de avond gingen we naar een school toe voor mensen die de middelbare school niet hadden afgemaakt, dat betekend dus... 100 man van een jaar of 25 tot 35 die daar naar onze presentaties moesten luisteren. Mijn presentatie moest gaan over de Nederlandse politiek, heel moeilijk! Maar toch best tevreden...

Daarna kwam een Hongaarse jongen die sliep in een huis van een vriend van de jongen bij wie ik sliep en een paar meer vrienden van hem eten. Was best gezellig maar die Hongaar en ik waren zo moe van al die belevenissen dat we het niet heel laat hebben gemaakt.

Tweede dag hadden we weer presentaties over onze landen.
weer voor vele mensen, ongeveer 85 leerlingen denk ik!
Toen iedereen daar klaar mee was dachten we eigenlijk dat we klaar waren maar toen moesten we nog helpen met een project, kregen we dans voorstelling en hebben we weer heel veel fotos gemaakt haha!
En uiteindelijk was het een leuke dag!
Voor de avond hadden we afgesproken om uit eten te gaan...
En daarvoor nog even langs geweest bij de lokale televisiezender.
Dat is ongeveer als patricia paay die interviewen doet in haar woonkamer. We (alle afs'ers en vrijwilligers) moesten onze lach erg inhouden, maar toen we eenmaal buiten stonden konden we het uit gieren hahah! Dus gezellig na gepraat en gelachen onder het genot van een pizza!

Zaterdag gingen we naar een huisje aan de rivier om te werken aan onze projecten. Ik weet het niet of jullie het kunnen herinneren maar mijn project is "veiligheid met de fiets".
En naast het project, hebben we door een Italiaans meisje gebakken pizza gegeten. Tot slot nog veel fotos gemaakt, en daarna moest ik al weer terug want ik moest naar een soort van openlucht kerk dienst want de jonge waar ik sliep had iets bijzonders, dus vandaar dat heel zijn familie op bezoek was. Met z'n allen hebben we daar ongeveer 3 uur gezeten. Maar ik hoefde me niet te vervelen want zijn broer en zijn neef bleven maar vragen over Nederland stellen. Daarna hadden we nog een feest maaltijd met de hele familie! Super gezellig maar tijdens het toetje moest ik weg want we gingen uit. Eerst gingen we naar restaurantje, daar hadden de personen die nog niet gegeten hadden gegeten en daarna zijn we naar de disco geweest. En omdat we buitenlanders zijn mochten we gratis naar binnen! Wat een verschil met Nederland eh!
Dus was weer gezellige avond..! En ik kwam bijna tegelijk thuis met die jongen waar ik sliep en zijn neef dus daar heb ik ook nog even mee buiten gezeten.

Zondag was ik alleen super moe! Dus de terug reis heb ik slapend door gebracht! eenmaal thuis in Avellaneda aangekomen werd ik begroet door ons hondje, Emma, Olivia, Loli, of gewoon hond... ja over de naam zijn we nog niet uit maar het blijft een leuk beestje!
Waar mijn leuke week dus mee tot einde kwam!

  • 09 Juni 2015 - 09:24

    Rina:

    ha ha die Jeroen. Patricia Paay intervieuwen ! Je hebt weer een fantastisch verhaal geschreven.
    wat een belevenissen allemaal, dan is hier hier in Lochem saai en rustig ha ha .
    groetjes van ons allen van de Koedijk !En hou nog even vol hè !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 25549

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: