Alles voor de liefde... - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Alles voor de liefde... - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Alles voor de liefde...

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 Januari 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Deze week stond in het teken van liefde.
Mijn tante zou gaan trouwen, en aangezien we hier geen Robbert ten Brink hebben die alles voor de liefde regelt moesten wij het maar zelf doen. Dus het was een week met veel voorbereidingen maar wel erg leuk!

Maandag begon de dag zoals altijd weer met zwemmen.
Dat is voor in de vakantie nog de enige sportieve bezigheid die ik heb want tango gaat pas weer verder na de vakantie. Maar om niet te ver aftedwalen van het onderwerp... terug naar de liefde. Er moest voor de bruiloft natuurlijk kleren gekocht worden.
Dus Bautista, mijn moeder en ik gingen op zoek met een enorm grijze lucht boven ons. Erg ver zijn we dus niet gekomen omdat het al vrij snel begon te regenen. Andere keer maar weer proberen dus...
In de avond hebben Bautista, Bianca, een vriendin van Bianca en ik spelletjes gespeeld en een film gekeken.
En aangezien het late opblijven nu eigenlijk wel mijn ritueel is keken Bautista en ik erna nog eentje.Maar nee jullie hoeven jullie geen zorgen te maken over dat late opblijven want de dag daarna staan we gewoon weer fit op om de hele dag niks te doen haha. (Argentinië eh!)

Woensdag was wel weer iets drukker.
We begonnen de dag weer met zwemmen en eindigde met een gekochte zwarte nette broek en een lichte blauwe overhemd voor de bruiloft. En meer dan dat was de dag niet aangezien ik vroeg ging slapen omdat er donderdag vroeg in de morgen gekookt moest worden.

Maar nee donderdag morgen toen ik op het punt stond om te vertrekken naar mijn oma's huis belde ze op dat ze al klaar was voor vandaag en dat we in de avond moesten komen. Voor niks zo vroeg opgestaan... of naja voor niks.... Mijn moeder vond het dus maar een goed idee om die tijd te gebruiken om het gras te maaien, want deze week hield het bijna niet op met regenen en dan groeit het gras mega snel.
In de avond gingen we dus naar oma's huis om voor de bruiloft te koken.
Maar uit eindelijk hebben we niks gedaan of naja we... ik....
Bautista hielp mee om het dak schoon te maken en Bianca deed vrouwen zaken met mijn tante en oma, en ik.. had het wel prima!
Ook donderdag avond was niet tot laat want...

... De vrijdag morgen was weer vroeg! Want de officiële bruiloft was om 09:00 in de ochtend. Ik vond het leuk om mee te maken, omdat dit de eerste bruiloft in mijn leven is, maar erg bijzonder was het niet.
Vooral omdat het grote feest pas zaterdag zou zijn.
Na dat ze getrouwd waren en ze alle felicitaties hadden gehad zijn Bianca, Bautista en ik naar zwemmen gebracht.
Het begon weer te regenen, maar nat zouden we toch wel worden dus er werd gewoon door gebikkeld! Wat ook in de avond werd gedaan,
aangezien er weer gekookt moest worden.
Honderden empanada's (heerlijk Argentijns eten!) moesten er gemaakt worden dus tja dit keer waren we wel druk!

En raad eens wat...?

Ook de zaterdag vroeg in de morgen waren we weer druk!
Maar natuurlijk wel gezellig druk.
Dit keer moesten allemaal kleine broodbakjes met reist gevuld worden en op platen worden gelegd. En zodra dat allemaal was gedaan brachten we het naar de locatie van het feest, wat in de avond zou plaats vinden. En ik hoor het jullie al denken.... Jeroen druk aan het kokkerrellen, wanneer gaat dat mis? Tja het leek er op dat het allemaal prima ging..
Tot dat alle kleine hapjes naar de grote koelkasten gebracht moesten worden en ik Bianca met twee platen zag lopen. En de gedachte in mij kwam "dat kan ik ook". Op het eerste oog leken de kartonnen platen best stevig. Maar na een aantal stappen gezet te hebben kwam er een knik in het karton en gleden bijna alle hapjes naar de grond.
Gelukkig was de tante van mijn moeder daar die alles van de grond opraapte en weggooide voordat anderen het zagen.

Na het helpen heb ik een lange siësta genomen, aangezien het een lange avond zou gaan worden. En nee, dat was zeker niet overbodig!
Het was erg lang, maar natuurlijk ook erg gezellig.
Het begon in de kerk, en ging door in een groot feest op een andere locatie. Ik heb met mijn tante en verschillende oude vrouwen gewalst (soort van dan) en genoot van alle gezelligheid. Om 05:00 kon Bautista, Bianca en ik onze ogen niet meer open houden dus toen zijn we maar naar huis gegaan.

Inmiddels heb ik de zondag middag asado gehad en kan ik niet wachten om in het zwembad te springen.
Ik zou later achter alle foto's aangaan die op de bruiloft zijn genomen.
Maar eerst een weekje Salta met mijn vader en me broertje..!

  • 18 Januari 2015 - 21:31

    Lenneke:

    Ha broertje!
    Leuk om te lezen joh! Zou het graag ook nog een keer zo meemaken, een bruiloft in Latijns Amerika. Gaaf joh!
    Veel plezier op vakantie!!
    Liefs je oudste zus

  • 18 Januari 2015 - 21:44

    Jesse:

    Hey Jeroen,

    Ik lees lang niet al je verhalen meer maar deze titel sprak me wel aan.
    Leuk om te horen dat het goed gaat en ook leuk om te horen dat er altijd wel iets verkeerd gaat bij jou, zo ken ik je weer.

    We wachten op je terugkomst, ook al zijn we dan op vakantie!
    Geniet van je tijd want dit maak je maar 1 keer mee.

    Groetjes!

  • 19 Januari 2015 - 11:34

    Wilma Prinsen:

    Ha Jeroen,

    Leest weer lekker weg. Leuk om een Argentijnse bruiloft mee te maken!
    Veel plezier en doe het vooral chill. Maak je niet te druk he. (grapje)

    Groetjes buuf Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 25908

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: