Laatste twee weken! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Laatste twee weken! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Laatste twee weken!

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

12 Juli 2015 | Argentinië, Avellaneda

Ja Ja lieve lezers.... ik kan het zelf ook haast niet geloven maar de laatste twee weken zitten er bijna op. Super weken in een super jaar.

Vorige week woensdag laatste tango les gehad! En ja zo als beloofd heb ik een video gemaakt. Mijn lerares en ik hebben er zelfs nette kleren voor aangetrokken!
Want je hoeft niet goed te kunnen dansen als je de mensen laat denken dat je goed kan dansen, en op deze manier is dat vast gelukt!
Na tango ben ik nog voor Bautista's verjaardag samen met hem een pizza wezen eten in het park. Heel gezellig!

Vorige week vrijdag heb ik al mijn vrienden uitgenodigd om asado te komen eten in mijn huis. Super lekker en super gezellig natuurlijk.
De asado was ten eren van mijn afscheid dus ik had voor iedereen een flesje grolsch gekocht (toevallig kwam ik het hier in een slijterij tegen).
En ook voor iedereen een persoonlijke kaart geschreven.
Ze waren er allemaal heel blij mee! En de avond was nog maar net begonnen..! Daarna zijn we namelijk nog naar een verjaardag geweest.

Om ongeveer 06:30 ging ik naar huis en om 09:00 ging de wekker al weer. Had namelijk met mijn vrienden afgesproken om te gaan vissen.
Maar goed van de 16 vrienden kwamen er maar 4 opdagen.
Maar dat is ook wel te begrijpen na een kort nachtje als deze!
Zodra we aankwamen begon één vriend al met het maken van vuur en het braden van de kippen. En de andere met het maken van een tafel.
takken zoeken, bomen hakken, en dan met lianen (ja het eilandje waar je vist is echt een jungle) in elkaar vlechten. Ik sta na een jaar er nog steeds van te kijken hoe creatief Argentijnen zijn.
Na de lunch hebben we de hengels in het water gelegd....
En ja hoor naar ik weet niet hoeveel uur had een vriend eindelijk beet!
Of naja.... een krabbetje... daar konden we natuurlijk niks mee.
Daarna hebben we maar opgegeven en zijn we naar huis gegaan.

Ik had het idee om wat slaap in te halen maar toen ik thuis kwam was de finale van het Zuid-Amerikaanse EK al begonnen, dus kon ik dat wel vergeten. En daarna was de adrenaline zo hoog dat ik mijn moeheid niet eens meer voelde. Dus jahoor voor de avond hadden we maar gepland om uit te gaan. Al was dat niet zo heel goed idee...
Het was koud, en ik en al mijn vrienden waren toch wel moe haha!

Als nog toch tot laat volgehouden en ook de zondag er vroeg uit.
Had namelijk een AFS bijeenkomst. Niet vanwege mij maar vanwege Bianca die volgend jaar naar Zwitserland gaat.

Maandag begon mijn laatste schoolweekje. Ik voelde me toch wel opgelaten omdat het besef toch langzaam begon te komen dat ik mijn laatste week is, maar ook omdat er vooral door mijn vrienden erg geheimzinnig werd gedaan.
sssht sshhht daar komt ie! heb ik regelmatig gehoord...HAHA!Maar naast het opgelaten gevoel was er natuurlijk ook het gevoel van gezelligheid! We gingen met de hele school bij de directrice van de
school eten! Super leuk!

Dinsdag moest mijn groepje voor een project eten verkopen in school.
Wij kozen croissantjes met kaas. Dus daar waren we de maandag al druk mee. Het begon met reclame maken... mijn taak.
Zo als jullie natuurlijk al weten ben ik gewoon bijzonder knap, maar hier gillen de meisjes voor me als ik langs loop. Vandaar dat mijn vrienden mij het woord lieten doen. Daarna in de middag hebben we vast al wat denk en snijwerk gedaan en kon het dinsdag het echte werk beginnen.
We gingen als een stoomtrein en hebben super veel verkocht!
En het was nog gezellig ook!

Woensdag was mijn laatste schooldag daar.... En wat een dag!
De hele dag stond in het teken van feest voor de vrijheid van Argentinië.
Allemaal typische Argentijnse muziek, dansen, en andere acts.
Wie wil dit nou niet als laatste schooldag!
Ik had ook nog eens taart mee genomen dus dat was ook helemaal super! Een lerares droeg een gedicht aan mij op dus dat was ook echt super speciaal! Ik werd naar voren genomen en moest naast de directrice en de oprichter van de school zitten.
Even daarna was mijn act... of naja "mijn" bijna iedereen van het 5e leerjaar ging dansen. Maar ik heb daar ook een video van dus ik zal hem er ook op zetten!
Na de dans dacht ik dat de dag om zou zijn maar door de microfoon werd al meteen weer mijn naam geroepen.
Veel van mijn vrienden zitten in een band, en zij moesten optreden voor de school. Dat zij mij dus naar voren riepen had ik aankunnen zien komen (deed ik niet). Maar dat mijn vrienden met een hele grote foto aankwamen met al mijn vrienden er op zag ik echt zeker niet aankomen!
Mooiste cadeau ooit!!!
Daarna hield de directrice ook nog een toespraak en had van de school ook nog een cadeautje. Daarna moest ik natuurlijk nog met vele op de foto... En daarna zat mijn schooltijd in Argentinië er op.
Ik vind het echt heel, heel jammer want vooral in de laatste tijd ben ik zo veel van deze school gaan houden!

In de avond heb ik nog met mijn vrienden hutspot gegeten.
En gelukkig vonden ze het lekker!
Was natuurlijk ook weer super gezellig!

Donderdag heb ik van vele vrienden van mijn ouders afscheid genomen.
Die kwamen allemaal eten en was dus weer een hele leuke avond!

Ook vrijdag avond was weer leuk.... of naja leuk.... SUPER SUPER SUPER LEUK! Mijn vrienden hadden een afscheidsfeest georganiseerd met heel veel mensen, ik wist dat zij dat voor mij gingen organiseren maar mijn vrienden houden van verassingen en houden van lekker gek dus ze kwamen aan met vuurwerk! Een super nacht gehad dus!
Om 07:00 kwam ik thuis...
Was dus nog moe toen ik wakker werd maar ik moest mijn siësta opofferen. Ik ga vandaag namelijk een foto boek aan mijn familie cadeau doen en d'r moest nog veel geplakt worden.
Vandaar dat ik dus naar het huis van mijn oma ben geweest om stiekem door te kunnen werken. Ook na siësta kon ik mijn slaap niet in halen want we gingen schoonmaken in de plaatst waar het feestje was.
En toen ik daar van terug kwam gingen we al weer naar vrienden van mijn vader om daar te eten. Er werd nog op mij geproost en daarna hebben we heerlijk gegeten!
Ik ging halverwege weer weg omdat ik weer uit zou gaan.
Wat ook weer super was!

Vandaag laatste asado gehad in het huis van mijn opa en oma...
En ja nu komt toch wel het besef.... geen vlees meer, weinig feestjes, en heel veel lieve mensen die ik ga missen!
Maar ik heb mijn vrienden en klasgenoten beloofd dat ik voor de diploma uitreiking terug zou komen.... weet niet hoe ik dat ga betalen maar daar vind ik nog wel wat voor haha (er mag gedoneerd worden haha).

Maar oke oke, ik ga dus dat foto boek cadeau doen en ik heb nog kleine dingetjes te doen... vandaar dat ik de fotos er later op zet en nu weer door ga naar mijn volgende project.
Tot mijn laatste verslag vanuit Nederland!









  • 13 Juli 2015 - 08:08

    Marjolijn:

    Jeroen veel plezier met je laatste dagen.
    Veel liefs van ons. Marjolijn.

  • 13 Juli 2015 - 11:36

    Marieke:

    Klinkt als twee geweldige weken! Geniet er nog even van en tot snel!

  • 13 Juli 2015 - 12:44

    Rina:

    Geniet, geniet en vooral geniet er nog even van !

  • 13 Juli 2015 - 16:45

    Marja :

    Jeroen, goeie reis naar huis! Ook hier toffe feestjes, net twee gevierd, gezellig, het belangrijkste, maar ook met vlees, in Lochem en Rotterdam. Maar we leren van jou graag de Asado, klinkt lekker. Sterkte met het agscheid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 25613

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: