Genieten als of het de laatste is... - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Genieten als of het de laatste is... - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Genieten als of het de laatste is...

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 Maart 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Vorige week heb ik genoten van mijn laatste vakantie week.
Of naja dat dacht ik... maar zondag avond kwam ik er achter dat ik gewoon nog een week vakantie had! Ik zeg; helemaal mooi!
Je moet immers toch van iedere week genieten als of het de laatste is.
Zo heb ik ook deze week weer vol op genoten!

Al waren de maandag, dinsdag en woensdag niet heel bijzonder.
Donderdag dan weer wel! De avond dan, want dat was de laatste vakantie nacht... en dat moet gevierd worden!
Met heel het laatste leerjaar hadden we afgesproken in het park om daar te feesten tot het vrijdag morgen was en we naar school moesten.
Super gezellig dus! Maar rond de tijd van 05:30 uur kregen de meesten het toch wel zwaar. En toen er nog maar een klein clubje wakker was ben ook ik maar naar huis gegaan om even een uurtje slaap te pakken.
Het was een hele opgave om mij ook weer op tijd wakker te maken maar uiteindelijk was het gelukt, en heb ik me schooluniform aangetrokken en ben ik naar school gelopen.
Waar ik ook de rest van mijn leerjaar met ook een niet al te opgewekt hoofd aantrof haha. Maar zodra de lange toespraken waren geweest en de Argentijnse vlag was gehesen kwamen de trommels en fluiten tevoorschijn en was het weer feest! We zitten nu immers in het 5e!!!

Ook zaterdag was het feest! Een vriend werd 17 jaar en dat moest gevierd worden! We begonnen de avond met eten als kleine vrienden groep en zodra de andere kwamen barste het feest los.
Ongeveer 45 man stond te feesten tot 7 uur in de morgen!
Daarna hielpen we mee opruimen, heb ik thuis nog snel gedoucht en lag ik 8 uur dan eindelijk in me bed!!! Was alleen zo moe dat ik vergeten was de machine die de lucht in mijn kamer kout maakt (weet het Nederlandse woord niet) aan te zetten. Dus om 10:30 dreef ik mijn bed uit. Maar tegen iedereens verwachting in nog vrij opgewekt.
Maar dat kan ook niet anders als je weet dat er weer grote stukken vlees op je liggen te wachten! Na de zondag middag asado heb ik dus maar een paar uur siësta geslapen en alles lekker rustig aangedaan.

Voor de oplettende tussen alle lezers, die zich nu afvragen: wordt jeroen ook niet bijna 17? ja dat klopt! Maar nee dat feest zal kleiner zijn aangezien zo groot feest als zaterdag best bijzonder is! Maar hoe en wat, dat zien we dan wel weer!


  • 16 Maart 2015 - 08:04

    Manon:

    Haha Jeroen! Gelukkig is het Nederlandse woord voor de machine die de lucht koud maakt een beetje Engels. Of bedoel je geen airco ?

  • 16 Maart 2015 - 09:02

    Lenneke:

    Ha jeroen!
    Super leuk joh, dat feest leven van jou ;)!! Wij maken ons klaar voor mamas verjaardag. Ook een leuk feestje dus! Maar we zullen je er wel bij missen! We zullen veel fotos maken en ze je sturen! Maak jij ook veel fotos van jouw verjaardag binnenkort? Dan zijn wij er ook een beetje bij :).
    Ik moet nu weer richting school, druk druk... Hahah
    Liefs!!

  • 16 Maart 2015 - 12:29

    Wilma Prinsen:

    Ha Jeroen,

    Tjonge jonge, wat ontpop je je als een feestbeest. Wat zul jij straks weer moeten acclimatiseren als je weer terug in het saaie Nederland bent. Hoewel hier kan het ook echt leuk zijn hoor. Marieke en Roald zijn pas weer geland uit Sydney en staan alweer met beide voeten in de harde werkelijkheid van studeren en werken. Nog wel even van de jetlag bekomen....
    Veel plezier nog en alvast van harte gefeliciteerd met de 50e verjaardag van je mama!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 25632

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: