AFS kamp en katoen feest - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu AFS kamp en katoen feest - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

AFS kamp en katoen feest

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

13 April 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Over deze week niet heel veel te vertellen aangezien ik de eerste dagen met keel en hoofdpijn zat. Maar dat komt eigenlijk goed uit want heb genoeg andere dingen die ik nog moet doen.
Want ja geloof het of niet ik heb huis werk.
Helaas is het voor wiskunden, en ik ben echt alles vergeten en snap dus helemaal niks! Maar misschien dat mijn moeder kan helpen...

Maar goed de eerste dagen had ik dus niks bijzonder gedaan.
Was wel naar school geweest, maar zodra ik thuis kwam dook ik gelijk m’n bed in. Aangezien het einde van mijn jaar langzaam in de buurt komt zijn dit soort dagen verspilde dagen. Dus woensdag hadden we een afspraak bij de dokter gemaakt om een recept op te halen voor een injectie. Meteen daarna ben ik naar mijn oma geweest (oud verpleegster) want zij kon mij wel die twee injecties geven.
Ik dacht dat het ongeveer zou voelen als bloedprikken...
Maar nee dat had ik mis!!! Oooeeh wat doet dat pijn zeg!
Twee dagen had ik last van m’n kont. Maar het was het waard! Aangezien ik me al na een uurtje bijne weer helemaal top fit voelde.
En ik ben natuurlijk weer een ervaring rijker!

Donderdag en vrijdag gewoon weer school, tango en zwemmen als normaal.

Vrijdag in de nacht zijn we naar de disco geweest maar dat viel eigenlijk een beetje tegen deze keer.
Het binnenkomen ging gelukkig iets sneler want er was een bewaker die wist dat ik de uitwisselingstudent uit nederland ben.
Maar verder was het eigenlijk niet heel bijzonder, vooral omdat ik meer bezig was met de tijd dan met feesten.
Ik moest zaterdag morgen namelijk vroeg op staan omdat ik ging camperen met AFS dus ik wou wel een beetje vroeg naar huis.
04:40 uur was ik dus maar naar huis gegaan en me bed in gedoken.
En om 07:30 kon ik er weer uit! Na een snel ontbijd alle spullen in de auto geladen en vertrokken naar een SUPER mooie boerderij van een AFS vrijwilliger.
Daar hebben we natuurlijk veel gepraat en gewerkt aan onze projecten.
Het zit namelijk zo dat iedere uitwisselingstudent een probleem zoekt in zijn/haar stad en daar dan ook met een oplossing voor komt.
Het probleem dat ik veronderstelde is dat hier alles met de motor of auto gebeurd.
Natuurlijk zijn er mensen die net als ik gewoon de fiets pakken maar zoveel als in nederland dat zie je hier niet.
Dus op de vraag “waarom gebruikt men hier geen fiets” antwoorden en oplossingen gezocht.
Bijvoorbeeld: fietsen worden snel gestolen, weinig plaatsen waar je je fiets kwijt kan, geen lichten, etc. Dat is dus een leuke opdracht en wel iets waar we de komende 4 maanden hard over na kunnen gaan denken.
Naast dit soort opdrachten hebben we er ook een gezellig kamp van gemaakt! Spelletjes gespeeld tot laat in de nacht en natuurlijk heel veel verhalen uitgewisseld.

Zondag kwamen we (Bianca was ook op het kamp want zij gaat volgend jaar naat zwitserland) thuis en hebben we snel alle spullen op geruimd en gedoucht. Want ik wou graag nog naar het katoen feest.
Of naja het is niet echt een feest, maar het is meer een marktje waar je naar machines kunt kijken, uitleg kan krijgen over katoen en van alles kan kopen (zelfs autos en huizen).
Natuurlijk was die uitleg heel interesant maar waarom ik zulke feesten echt leuk vind is omdat wanneer ik met m’n ouders rond loop in Avellaneda iedereen ons komt begroeten.Mijn moeder woont al heel haar leven in Avellaneda en zo kent zij dus iedereen.
‘he zie je die man daar? Dat is de broer van de beurgenmeester, hij is getrouwd met de jou lerares, en die lerares heeft weer een zoon, en die zoon heeft een vriendin die de dochter is van de dokter die iedere zaterdag voetbalt met...” En zo leer je dus in 1 uurtje de hele stad kennen haha. Maar ik merk dat ik weer af te begin te dwalen... terwijl ik nog genoeg te doen heb...

Dus, aan de slag! Tot volgende week!


  • 13 April 2015 - 23:13

    Mam:

    ja ja de tijd gaat snel. Net je aankomsttijd doorgemaild! Weetje ik kijk er al naar uit! En jij wil er nog niet aan denken. Jouw argentijnse moeder is echt perfect! Tango, zwemmen en nu wiskunde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 25630

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: