Koetjes en kalfjes update - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Koetjes en kalfjes update - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Koetjes en kalfjes update

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

26 April 2015 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Weer twee weken geleden dat mijn laatste verslag was.
Want over vorige week was niets meer interessant te vertellen dan het normalen, school, zwemmen, tango, feesten in de disco en oja! natuurlijk ook nog mijn buik rond gegeten in het huis van mijn opa en oma. Maar dit keer niet alleen gegeten, ook gekookt... of naja geholpen... oke oke ik zal niet overdrijven toegekeken.
Ik krijg namelijk asado kooklessen van mijn opa.
Dus die ene zondag was ik vroeg naar zijn huis gegaan om daar te luisteren naar mijn opa die heel enthousiast alles begint uit te leggen en te vertellen over alle soorten vlees. Tegelijkertijd komt er een vriend van mijn opa binnen. We raakte aan de praat en hij vertelde over zijn boerderij en nodigde mij uit om een keer te komen kijken.
Super leuk dus!!

Maandag was dus gewoon als altijd zwemmen en tango.
De tango leraar is er achter dat je mij echt alles centimeter voor centimeter moet aanleren. Gelukkig heeft één andere vrouw dat ook, en daarom dat wij nu samen stap voor stap een uitleg krijgen.
En ja dat werkt! De leraar zegt heel vaak dat het goed gaat dus tegen ieders verwachting in maak ik nu toch wel heel veel voorderingen haha.

Dinsdag heb ik altijd gym, gelukkig was het geen voetbal dit keer wat we deden maar hordelopen. Verwacht er niet te veel van want het is gewoon rennen en over drie plastic rekjes springen.
Maar toch best leuk.
Daarna kwam er nog een jonge van zwemmen langs om matés te drinken en kaartspelletjes te spelen. Wel gezellig dus!

Woensdag vroegen mijn vrienden of ik in de avond met hun wou voetballen. Ik werd nogal verast door die vraag omdat dezelfde jongens ook in mijn gym klas zitten. Dus een beetje lacherig zeg ik: je weet hoe goed ik kan voetballen eh? Maar ze zijde dat het niet uitmaakte want ze hadden niet genoeg... Dus woensdag avond in plaats van zwemmen heb ik gevoetbald!

Donderdag na school gingen Bautista, Bianca en ik samen met opa naar zijn vriend die ons had uitgenodigd voor zijn boerderij.
Het was heel dicht bij echt SUPER mooi!!!
Ik mijn mening is zo bijgesteld over het boerenleven dat ik misschien wel overweeg om te immigreren en een paar koeien ga kopen.
Maar tja eerst maar even met Yvon Jaspers overleggen of er nog een nieuw seizoen voor boeren in het buitenland komt. (deze kan onder de categorie: mislukte grappen)

Maar zo mooi was het dus! Mijn opa vond het leuk om alles uit te leggen en de boer was erg trots! Naast alle koeien had hij ook paarden, kippen, honden, katten en verschillende soorten groenten en fruiten.
Om ook zelf het cowboy gevoel te krijgen had hij een paard voor me opgezadeld en kon ik daar mee een beetje de boel gaan verkennen.
Al met al een super dagje dus!

Vrijdag avond ging ik na het zwemmen met mijn vrienden asado eten en daarna naar een verjaardagsfeest. Haha ook al woon ik zo ver weg ik hoor het jullie denken: ALWEER ?!?!
Ja alweer een heel leuk feestje gehad en alweer veel te laat gaan slapen.

Daarom zaterdag dus lekker rustig aangedaan.
Of nee wacht! Dat was het oorspronkelijke plan maar er was een wandel marathon in een stad dicht bij dus daar zijn mijn moeder, Bianca, Bautista en ik naar toe geweest. En hoe ga je naar een wandel marathon toe? juist, lopend! Dus was al kapot voor dat we überhaupt in die andere stad aankwamen. Waar we ook nog eens te horen kregen dat we te laat waren. Of naja je kan het te laat noemen of precies op tijd voor de laatste 20 meter. We hebben de finish gehaald en het wel verdiende applaus in ontvangst genomen. Want om even duidelijk te zijn, ondanks dat we de marathon hebben gemist in totaal toch wel tien kilometer gelopen die dag! Dus toen we thuis kwamen, heb ik lekker helemaal niks meer gedaan!

Zondag, vandaag, heb ik weer asado les gehad en heb ik verder nog geen planning. Maar het zou niet veel meer worden want morgen gewoon weer school!

  • 26 April 2015 - 23:15

    Jan:

    Hoi Jeroen, ik heb goed nieuws voor je. Yvon Jaspers is bezig om in 2016 een nieuwe serie BZV te maken. Ditmaal voor Nederlandse boeren in het buitenland, die aan een partner geholpen moeten worden. Jouw ambities kunnen dus realiteit worden.
    Zonder gekheid: leuk om je verslagen te lezen. Ook vanuit Zeewolde leven we met je mee. Wat een avonturen beleef je daar in Argentinie. Hartstikke mooi!
    Jan, Tina, Nynke en Mark.

  • 26 April 2015 - 23:15

    Jan:

    Hoi Jeroen, ik heb goed nieuws voor je. Yvon Jaspers is bezig om in 2016 een nieuwe serie BZV te maken. Ditmaal voor Nederlandse boeren in het buitenland, die aan een partner geholpen moeten worden. Jouw ambities kunnen dus realiteit worden.
    Zonder gekheid: leuk om je verslagen te lezen. Ook vanuit Zeewolde leven we met je mee. Wat een avonturen beleef je daar in Argentinie. Hartstikke mooi!
    Jan, Tina, Nynke en Mark.

  • 26 April 2015 - 23:15

    Jan:

    Hoi Jeroen, ik heb goed nieuws voor je. Yvon Jaspers is bezig om in 2016 een nieuwe serie BZV te maken. Ditmaal voor Nederlandse boeren in het buitenland, die aan een partner geholpen moeten worden. Jouw ambities kunnen dus realiteit worden.
    Zonder gekheid: leuk om je verslagen te lezen. Ook vanuit Zeewolde leven we met je mee. Wat een avonturen beleef je daar in Argentinie. Hartstikke mooi!
    Jan, Tina, Nynke en Mark.

  • 26 April 2015 - 23:15

    Jan:

    Hoi Jeroen, ik heb goed nieuws voor je. Yvon Jaspers is bezig om in 2016 een nieuwe serie BZV te maken. Ditmaal voor Nederlandse boeren in het buitenland, die aan een partner geholpen moeten worden. Jouw ambities kunnen dus realiteit worden.
    Zonder gekheid: leuk om je verslagen te lezen. Ook vanuit Zeewolde leven we met je mee. Wat een avonturen beleef je daar in Argentinie. Hartstikke mooi!
    Jan, Tina, Nynke en Mark.

  • 26 April 2015 - 23:15

    Jan:

    Hoi Jeroen, ik heb goed nieuws voor je. Yvon Jaspers is bezig om in 2016 een nieuwe serie BZV te maken. Ditmaal voor Nederlandse boeren in het buitenland, die aan een partner geholpen moeten worden. Jouw ambities kunnen dus realiteit worden.
    Zonder gekheid: leuk om je verslagen te lezen. Ook vanuit Zeewolde leven we met je mee. Wat een avonturen beleef je daar in Argentinie. Hartstikke mooi!
    Jan, Tina, Nynke en Mark.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 25612

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: