Too cool for school! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Too cool for school! - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Too cool for school!

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

23 November 2014 | Argentinië, Avellaneda

Too cool for school... Ja ja, nu ik hier wat normaler ben en de aandacht dus nu iets minder is, heb ik zelf de publiciteit maar opgezocht.
En de bekendheid en de roem is iets wat mij te cool voor school maakt...
Of naja in mijn Argentijnse fantasieën dan... De echte reden waarom ik weinig naar school ben geweest deze week ligt wat anders.

Maandag en dinsdag was ik te ziek voor school dus heb ik thuis veel films gekeken. Dinsdag kreeg ik een berichtje dat ik over 3 uur aanwezig "moet" zijn bij de radio aangezien ik bij een andere soort van bijeenkomst er ook niet was. AFS Argentinië maakt namelijk vele verplichte AFS-bijeenkomsten die meestal maximaal één dag van te voren worden medegedeeld. Dus dan is het niet heel gek als ik niet kan.
Wat voor mij dan ook geen ramp is aangezien het meer word gebruikt als reclame voor AFS dan dat ik er iets aan heb. Maar goed ze konden het begrijpen dat als ik ziek ben niet kan komen, maar bij de volgende moet ik wel aanwezig zijn.

Woensdag wel een normale schooldag maar niet echt heel zwaar ofzo...

Donderdag een schooldag tot aan 10:00, en alleen maar geholpen met doeken ophangen in de school. Of naja geholpen.. ik kon de spelden vast houden haha.
En zo rustig was eigenlijk de hele dag wel.
In de avond werd ik nog gebeld met de informatie dat ik vrijdag middag op tv moest komen voor AFS...

Vrijdag weer geen school, vanwegen regen.
Dus lekker lang uit geslapen en in de middag moest ik dan naar de tv met twee AFS vrijwilligers en een japanse jongen die hier al 7 maanden is. Het werd live opgenomen in een piep klein kamertje.
Van te voren hadden we een kort gesprek en een van de AFS vrijwilligers vertelde de presentator dat ik tango dans. Waar ik duidelijk op zij dat ik liever had als niemand dat zou weten. Maar zodra de camera's draaiden werd het verteld. Waar door mijn rode hoofd nog roder werd. En ook mijn Spaans verschrikkelijk slecht uit me mond kwam. Maar goed het zat er op en nu kan ik alleen nog maar hopen dat niet al te veel mensen het gezien hebben. Na de tv opnames ben ik naar Reconquista geweest om Sinterklaas cadeautjes te kopen... Ja kilometers van Nederland verwijderd maar hier gaat het feest gewoon door! Vandaag hebben Bianca en ik de intocht teruggekeken, in het begin vond ze het maar raar maar na een uur lang kijken vind ze het leuk haha. In de vrijdag avond heb ik gezwommen en zijn Bianca en ik naar twee vrienden van haar geweest om een film te kijken.

Zaterdag kwamen vrienden van me ouders langs dus hebben we asado gegeten.
In de middag ben ik met mijn vrienden wezen zwemmen.
En in de avond heb ik een film met Bautista en zijn vriend gekeken.

Zondag ofterwel vandaag, heb ik asado gegeten bij opa en oma (zoals iedere zondag) en mijn blog geschreven. Waar ik het erg warm van heb gekregen dus ik ga het zwembad in!

Maandag begint mijn laatste school week voor dat mijn zomervakantie van 3 maanden van start gaat. En juist natuurlijk begint die week met een lekker dagje vrij! Maar daar volgende week meer over...

  • 23 November 2014 - 20:18

    Jolanda Maas :

    Hoi Jeroen. Klinkt erg relaxed allemaal. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Veel plezier daar verder. Groetjes.

  • 23 November 2014 - 20:55

    Sarah:

    Hey jeroen,
    Vind het super leuk om te weten hoe jouw jaar gaat in Argentinie
    Je hebt het behoorlijk relaxed maar ben blij dat jij ook geniet van je jaar!
    Xxx sarah (afs in usa)

  • 23 November 2014 - 21:13

    Mam:

    Hoi Jeroen,
    Nu ook al een filmster? Heb je misschien ook een link zodat wij het kunnen zien? Wel leuk lijkt mij om te zien hoe ze opnames maken. Waar ging het programma over? Ben benieuwt wat je gekocht hebt. Begrijp dat je weer helemaal beter bent? Verder veel vragen hoe die drie maanden eruit haan zien. Kortom ik heb veel vragen kijk uit naar ons skype moment. Liefs mam

  • 24 November 2014 - 08:19

    Wilma Prinsen:

    Inderdaad, wat ga jij die komende 3 maanden doen? Dat is wel heel erg relaxed, zomervakantie!
    Wat grappig dat jij Sinterklaas niet vergeet en het juist bij hen onder de aandacht brengt.

    Fijne vakantie alvast hoor en groetjes van Koedijk 18

  • 27 November 2014 - 10:18

    Rina:

    Hey Jeroen,
    altijd leuk je verhalen te lezen !
    Klinkt goed, komende 3 maanden vakantie, heerlijk geniet ervan !
    groetjes van de Boomsmaatjes .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 25635

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: