Eten, feesten, slapen, eten, feesten.... Snotteren - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Eten, feesten, slapen, eten, feesten.... Snotteren - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Eten, feesten, slapen, eten, feesten.... Snotteren

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 November 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
Snotteren... dat is hoe deze week eindigde en ook de nieuwe week begon. Vandaar dus weer een iets verlaat verslag.
Maar ondanks dat ik nog steeds wat grieperig ben kan dat de pret van deze week niet doen derven.
Deze week was namelijk erg leuk! (iedere week eigenlijk wel..)

Tango ging goed, zwemmen was vooral spelletjes spelen (ook erg leuk), en op school was het hoofd onderwerp: donderdag avond....

Donderdag avond stond namelijk een groot feest op het programma wat georganiseerd werd door het 4e leerjaar (mijn leerjaar) van mijn school en twee andere scholen voor 5e leerjaar als afscheidscadeau. Maar dat is de onschuldige uitleg van het feest...
De uitleg die ik kreeg was, het is een "all you can drink" party.
Dat heeft er voor gezorgd dat het een goed feest was, maar ook dat het feest helaas tot een vroeger einde kwam (04:00). Aangezien aan het eind van de avond niet veel mensen meer (recht) op de dansvloer stonden. Geen zorgen mam, ik stond er nog wel... Ja, ik op de Argentijnse dans vloer, dat ziet er niet uit! Ik heb geen lossen heupen en zelfs aan de polonaise hebben de Argentijnen een seksistische draai gegeven. Dus ondanks dat het er niet uitzag, had ik het reuze naar me zin!

Vrijdag had ik vrij om slaap in te halen.
En na zwemmen kregen Bautista en ik een "hoe maak je een goeie Argentijnse asado" les. En ik dacht dat het gewoon een vuurtje maken was en wat zout en peper op het vlees doen. Maar nee!! Overal zit techniek achter en zo ben je minimaal 2 uur bezig met een goeie asado.
Maar dan heb je ook wat!

Zaterdag had ik met mijn familie een feest op de school van Bautista.
Wat ook weer uit eten bestond, ik heb het ook bij het eten gelaten aangezien ik snot verkouden was.

En tot aan de dag van vandaag ben ik nog steeds niet helemaal fit.
Ik ben gister naar de dokter geweest, niet omdat het zo ernstig was maar omdat ze hier al best wel snel op dokter bezoek gaan.
En ik vond het wel leuk, zo oud dokters onderzoek.
Waar je met een stokje in je mond AAAAAH moet zeggen.

Al met al was de week dus niet veel meer dan wat de titel zegt: Eten feesten, slapen en snotteren.







  • 18 November 2014 - 21:48

    Mam:

    Hi lieve,
    Dat ik nu weer de eerste ben die iets schrijft op je blog van deze week zegt zeker iets over hoe ik iedere week ernaar uitkijk. Want al lezende maak ik een mooi plaatje in mijn hoofd en zie ik je toch zwierend over de dansvloer met lossen heupen. Maar velen zullen zeggen marjoleine je hebt een mooie verbeelding! Ja ik maak het plaatje vast mooier maar weet zeker dat jij geniet. Wens je beterschap! Volg de adviezen rondom verkoudheid vam je moeder op. Ik hoef ze niet te schrijvendat weet ik zeker! Een assado maken? Kan hier nog een leuk verlanglijst kado uit gegenereerd worden? Verlanglijsten sinterklaas dat zijn de dingen die ons bezighoudt. Want de sint is in ons land. De zwarte pieten discussie leeft nog en volgend jaar moeten we je bijpraten over kaaspieten, en witte pieten. Ga jij nog pepernoten bakken? Voor nu nogmaals beterschap en dikke kus!

  • 18 November 2014 - 22:02

    Sonja:

    Jeroen, wat geweldig dat je zo'n lol op de dansvloer hebt!!! Kan mijn 'Koene ridder' een voorbeeld aan nemen ;) Hij ligt nu ook met snottebellen in bed trouwens. Dat dan weer wel.
    lfs, Sonja

  • 18 November 2014 - 22:51

    Papa:

    Al jouw verslagen tot nu to gaan over eten en feesten. Ik begin me steeds meer zorgen te maken of je ooit nog wel terug komt..... Je moet wel, want ik wil graag zien en leren hoe je een goede asado maakt. Moet ik Sinterklaas al om speciale gereedschappen vragen? Met al dat eten doe jij de betekenis van AFS (another fat sudent) vast eer aan. Of dans je die kilo's er allemaal af? Beterschap gewenst en vooral weer veel plezier. papa

  • 19 November 2014 - 03:28

    Leonne:

    hey jeroen, wat schrijf je toch leuk, daar kan ik wat van leren. en btw wat een geweldige vader heb je: AFS=another fat student. die ga ik gebruiken want ik zit ook veel te eten hierzo haha.
    beterschap!
    je mede-Argentijnse-Nederlander

  • 19 November 2014 - 18:30

    Roelof:

    Jeroen,

    Ik ben het volledig met de bovenstaande schrijvers eens. Alles wat ik wilde zeggen is gezegd. Het mooie is dat als JIJ zegt dat je niet dronken was, ik het nog geloof ook!

    Veel plezier!!

    Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 25644

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: