Heerlijk avondje is gekomen.... - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Heerlijk avondje is gekomen.... - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Heerlijk avondje is gekomen....

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 December 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,

Daar zit Jeroen weer met gefronste wenkbrauwen,
Omdat hij zijn belevenissen nooit kan onthouden.

Maar hij beleeft ook zoveel, dat moet je weten,
Best logisch dus dat hij de maandag is vergeten.

Maar de dinsdag zal hem voor altijd bijblijven staan,
Hij is voor het eerst naar een concert gegaan.

"je gaat het niet leuk vinden" als naam van de band.
In Argentinië zijn ze niet heel bekent.

Ondanks de naam, heeft de hele familie het leuk gehad,
En sloten ze af met heerlijke hamburgers en patat.

Woensdag, was een historische dag,
Bianca droeg namelijk de provincie vlag.

Alleen de beste studenten hebben die taak,
Dus dit gebeurd niet echt heel vaak.

Daarom waren Jeroen en zijn ouders in de avond wezen kijken,
Naar Bianca en de leraren die de diploma's uitreiken.

In de avond is het nog een film wat hij zag,
En zo ben ik al weer bij de donderdag.

In de ochtend zijn Bianca en Jeroen naar een cadeau wezen zoeken,
Maar ze kwamen niet verder dan een ijsje met de smaak van Oreo koeken.

En zoals jullie "genieten" van een warme thee en kruik,
Neemt Jeroen zoals iedere dag liever een zwembadduik.

Want het is bijna zomer en al rond de 40 graden,
Dat is alleen maar te overleven met zwembaden.

Maar dat je met siësta niet moet zwemmen is waar zijn moeder altijd op duid. Maar Jeroen is eigenwijs en kwam er dus vrijdag als een kreeft weer uit.

Normaal neem ik niet luisterende kinderen altijd naar Spanje mee,
Maar Jeroen brengt het Sinterklaasfeest naar Argentinië en dat maakt alles weer oké.

Hij kocht cadeautjes en ging pannenkoeken bakken,
De Sint kon dus lekker onderuit zakken.

De familie genoot van zijn brief, nee geen gedicht,
Op z'n Spaans nog erg moeilijk, volgend jaar wellicht.

De pannenkoeken aten ze op de Argentijnse manier.
Met mayonaise, dat eten ze met alles hier.

Al met al was de avond een feest,
En is Jeroen in de nacht nog naar wat vrienden geweest.

Het 5 dec. snoepgoed zat trouwens in een pakket,
Maar dat is moeilijk te importeren met de Argentijnse wet.

Toch was het niet een chocolade letter die hij moet missen dit jaar.
Want zijn familie was als redder daar.

Zij hadden zaterdag een grote J als verrassing gemaakt,
En dat is wel iets dat de Sint vanbinnen raakt.

Ook weer de zaterdag tot laat in de nacht,
Heeft Jeroen met vrienden doorgebracht.

Zondag heeft hij geskypt en had hij familie bezoek,
En liep hij al vroeg (01:00) in zijn pyjama broek.

Door al dat late slapen,
Kan je hem na een jaar van de grond afrapen.

Toch is het enige wat Jeroen doet genieten.
Geen zorgen dus!

Liefs de Sint en zijn pieten.

(Iedere serie heeft wel een speciale uitzending dus ook de mijnen.
Ik hoop dat jullie allemaal een fijne Sinterklaas hebben gehad en wens jullie veel plezier bij de komende feestdagen!)

  • 09 December 2014 - 00:58

    Marja:

    Nou die pannenkoeken zien er lekker uit! We zullen het eens proberen, mayo op de pannenkoek! Een fijne zomervakantie, geniet ervan. Groet Marja

  • 09 December 2014 - 07:27

    Mam:

    Hoi schat,
    Ik heb genoten dit jaar van al jouw gedichten het lijkt wel of je er geen genoeg van krijgt. Ik ben nog niet klaar dus zal nog wel een beroep op je doen! Het skypen was een feest ik zie dat je enorm geniet. En het weer doet je goed mooi kleurtje! Wij gaan nu weer aan het werk na 23 dec een paar dagen vrij. Tot volgende week! Liefs mam

  • 09 December 2014 - 11:07

    De Kerstman:

    Hoho Sint,
    Je zult wel begrijpen dat ik stik jaloers ben. Wat heb je het goed voor elkaar daar in Argentinië !! De foto's tonen onvergetelijke momenten, voor jou en je Argentijnse familie. Sinterklaasavond aan het zwembad met kadootjes en een warme brief onder het genot van pannenkoeken en mayonaise, zal ongetwijfeld een nieuwe traditie in Zuid Amerika worden. Wat dat betreft is de Kerstman SUPER TROTS op hoe jij daar aan de andere kant van de wereld er zelf iets moois van maakt. Ik vrees al dat je mij ook weer de loef af zult steken als ik hier straks met arrenslee en besneeuwde dennenbomen in de weer ga. Daarom ben ik ook zeer benieuwd naar je komende verslagen.

    de Kerstman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 25635

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: