Een voorbij gevlogen week - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Een voorbij gevlogen week - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Een voorbij gevlogen week

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

16 December 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal!
Ik weet dat het inmiddels alweer dinsdag avond is en dat er een aantal van mijn lezers nu toch wel graag weer een update uit Argentinië willen hebben. Dus laat ik maar beginnen:

Inmiddels ben ik bekent bij de dierendokter van Avellaneda aangezien ik degene ben die met de honden voor alle prikken en testjes mee gaat.
En met een jonge hond is dat best regelmatig!
Dus maandag weer aangezien loli ziek was.
Papá was thuis dus die ging mee en samen in de auto en met loli op schoot op naar de dokter. We parkeren de auto voor het huis en bluaaaah de hond geeft over mijn broek over.... wat een erg enthousiaste reactie van papá en de dierendokter op riep. Tja, volgens mij was ik de enige die het geen pretje vond haha.
Verder heb ik in de maandag (maar eigenlijk zoals iedere dag).
Op de Playstation gespeeld met Bautista en Bianca.
De Playstation heeft een camera dus wij speelde een vecht spel waar je uitbundig bij moet bewegen.

Wat als gevolg had dat we alle drie dinsdag met een flinke spierpijn wakker werden. En omdat Bianca en ik naar Reconquista moesten om een formulier op te halen hebben we maar de bus gepakt.
Helaas was het kantoor gesloten dus waren we er eigenlijk voor helemaal niets.

Ook de woensdag waren we er voor niets aangezien je blijkbaar een paspoort nodig had. Niet alleen vervelend omdat je vroeg op moet staan en omdat je de bus moet pakken maar ook omdat je een uur in de rij staat voordat je geholpen kan worden. Maar aangezien we toch in Reconquista moesten zijn voor zwemmen maakte het niet heel veel uit aangezien we ons nog prima hebben vermaakt.

Dus vrijdag dan maar als laatste poging met paspoort op zak naar het kantoor geweest. Gelukkig was opa thuis dus hij heeft ons met de auto gebracht. In het kantoor was de rij weer lekker lang maar gelukkig werden we vrij snel geholpen of naja.... geholpen. Om geholpen te worden heb je een volwassenen nodig.Dus 3e keer op rij gingen we naar huis zonder formulier.Maar we zijn naar huis gelopen dus dat is wel meteen een sportieve activiteit!

Vrijdag heb ik op een paar uurtjes na de hele dag geslapen.
Aangezien op de planning stond om een nachtje door te trekken zonder slaap. Aangezien ik in de nacht een feest had van mijn school en in de ochtend een AFS bijeenkomst. Maar toen ik om 06:00 thuis kwam na het feest (was leuk) werd ik toch in verleiding gebracht om een paar uurtjes slaap te pakken. Had alleen zo buikpijn dat ik pas rond 07:00 sliep.
De wekker begon al om 08:45 te loeien dus echt veel energie had ik niet.
Toch was de AFS bijeenkomst best te doen.
om 18:00 was het afgelopen dus ik was kapot!
Maar na een duik in het zwembad was ik meteen weer opgefrist en heb ik even met Nederlandse vrienden geskypt. Of een poging gedaan tot.
De verbinding was slecht dus echt gesproken hebben we niet.
Maar na zoveel maanden (ben de tel kwijt) was het wel eventjes leuk.

Zaterdag avond kwamen opa, oma, een tante, en de vrienden van Bautista asado eten ter eren van papá's verjaardag die afgelopen dinsdag was. Erg leuk en gezellig maar ben toch ietsjes vroeg (01:30) gaan slapen want ik had nog al wat slaap te kort.

Zondag hadden de hele familie en ik een AFS lunch.
Waar we afscheid namen van de 5 maanden Afs'ers en de Afs'ers die al een halfjaar eerder in Argentinië aankwamen.
Mooi om de verhalen van hun families te horen en verder was het natuurlijk ook erg lekker. Na de lunch heb ik de hele dag in het zwembad gelegen en een film gekeken (wat ik overigens ook iedere dag doe).

En zo is mijn week eigenlijk snel voorbij gevlogen.
Voor volgende week heb ik al meer verhalen...
Maar dat komt dan wel!

  • 17 December 2014 - 19:25

    Mam:

    Hoi ,
    Snap er niks van ik had al iets geplaatst en nu zie ik het niet meer! Het is altijd leuk te lezen. Steeds meer krijgen we een beeld hoe het daar gaat. Hier is het nat , de bladeren zijn van de bomen. De boom staat maar wel zonder sneeuw.... Ha ha... Volgend jaar mag jij het weer doen! Groetjes,
    Mam

  • 20 December 2014 - 22:01

    Roelof Prinsen:

    Jeroen,

    Feesten, relaxen en zwemmen, wat een leven!! Goede (lange) vakantie toegewenst, prettige kerstdagen EN een gelukkig 2015!!

    Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 25618

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: