Trillende benen en knikkende knieën. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Trillende benen en knikkende knieën. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Trillende benen en knikkende knieën.

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

31 Oktober 2014 | Argentinië, Avellaneda


Hallo allemaal!
Na een druk weekend had ik geen tijd meer om een verslag te maken.
Maandag was ik dus trouw begonnen met het schrijven van een verslag.
Maar toen ik op opslaan klikte werd mijn verslag gewist, en dat zo de hele week door. Dus beter laat dan nooit! Hier is mijn verslag van vorige week…
…met een eigenlijk niet hele bijzondere schoolweek.
Bianca was op schoolreis naar Buenos Aires en Bautista is druk in de weer met school, sport en vrienden. Dus ik heb veel films gekeken deze week. Natuurlijk wel op z’n Spaans!

Donderdag zat mijn 2e maand er alweer op.
Wat mij eigenlijk deed schrikken! Al twee maanden hier en nog steeds niet heel veel “echte” vrienden. Wat eigenlijk tegen mijn verwachting in is. Maar toevallig kwamen donderdag avond na gym met het voorstel om maté te gaan drinken. Ik heb me kans genomen en ze bij mij thuis uitgenodigd. En het was erg gezellig!

Ook de vrijdag avond was erg gezellig!
Een paar klas genoten en ik hadden afgesproken om de horror film "Annebelle” in de bioscoop te zien. Het was wel op z’n Spaans, maar aangezien de bioscoop hier 3x zo goedkoop is dan in Nederland was dat het proberen zeker waard! En gelukkig kon ik de film gemakkelijk volgen.
De film is een echte aanrader voor wie een lekker avondje wil schreeuwen. Gelukkig schreeuwde de andere harder dan ik dus hoef ik me geen zorgen over te maken haha.
Dus na de film liepen we op trillende benen de bioscoop uit en zijn we naar een huis van een klasgenoot gegaan om na te praten. Maar dat gaat zo snel door elkaar heen dat ik er niks van versta. Maar aan het gelag van de andere kon ik horen dat het gezellig was!

Vrijdagnacht dus laat gaan slapen en zaterdag weer vroeg uit bed.
We gingen namelijk een weekendje naar het vakantie huisje van vrienden van me vader. Een huisje aan de revier ongeveer 1,5 uur van af Avellaneda.Maar ik heb van iedere minuut van de reis genoten.
De route gaat door echt Argentijns landschap met oude boerderijtjes, Argentijnse koeien, graan velden en palmbomen.

We hebben een erg leuk weekend gehad! Met erg warm weer, dus lekker gezwommen in de revier en in een band achter de speedboot (waar mijn benen trouwens ook van gingen trillen. Ook echt leuk! Mijn vader leert mij een typisch Argentijns spel (erg moeilijk). En verder was het natuurlijk erg gezellig met een lekkere asado.

Zondag avond waren we weer thuis en begon het gewone patroon weer.
Maar daar lezen jullie later meer over…
Ik moet namelijk nu echt het zwembad in want pfoee wat is het warm!

  • 31 Oktober 2014 - 07:15

    Mam:

    Ik lees je berichtje om 7 .00 uur en u al hebben het dertig mensen gelezen. Dus weet dat iedereen uit kijkt naar jouw verhaal. Een horror film wie had dat gedacht. Ik dacht meer aan een lennie film.. Zou je ons qua fotos kunnen verblijden van die koeien boerderijtjes en vooral die palmbomen? Tot zondag dikke kus !

  • 31 Oktober 2014 - 07:17

    Mam:

    Ik kijk nog een keer en wat zie ik... Mooi daar hoor nog veel vissen gevangen?

  • 31 Oktober 2014 - 09:43

    Lenneke:

    Hai Broer!
    We hadden het hier thuis al veel over je gehad, waar blijft toch dat weekverslag... Haha eindelijk, weliswaar op vrijdag maar beter laat dan nooit!

    Wat een mooie foto's heb je geplaatst zeg! Allemaal zelf gemaakt? Wist niet dat je dat zo goed kon ;). Tijd om nog veel meer foto's te plaatsen dus haha nu we weten wat je kan willen we meer zien!

    Leuk trouwens dat je Sara helpt het de gedichten voor sinterklaas. De dichtkampioen van de koedijk kan dit jaar er wel niet bij zijn op het feest maar zijn gedichten hoeven we dus niet te missen!

    X je oudste zus

  • 31 Oktober 2014 - 09:59

    Marja:

    Jeroen, ik ben vandaag lezer 61, zoals je moeder al constateert, iedereen kijkt uit naar en leest je verhaal, ook ik, ga zo door. En je bouwt de spanning mooi op, als je net iets later dan verwacht publiceert! Volgend weekend gaan we met de club Ameland ouders uit eten in Den Bosch, en zullen we nog meer verhalen over jou en de andere jeugd horen. Je onderneemt en doet leuke dingen, amigos komen vanzelf. Warm bij jou, maar ook hier niet te klagen over de temperatuur, vandaag en morgen rond de 20 graden in het zuiden. Ook hier allerlei actie. Lara is gisteravond net terug uit Italie, 6 dagen Rome (mooi maar moe), en Hilke sluit succesvol haar eerste kwart van het tweede jaar af. Haar stage op de basisschool (bewegingsonderwijs, lesgeven aan groep 3 tot en met 8), is erg leuk, en leerzaam en gaat goed. Succes met alles, en geniet ervan! Groet Marja

  • 31 Oktober 2014 - 13:23

    Leonne:

    hey jeroen, is dat spel dat je vader je leert soms truco? als dat zo is, het is in het begin inderdaad moeilijk maar wel heel leuk :D als het niet truco is wat is het dan? want dan wil ik het ook leren.
    groejtes, je mede-argentinië-ganger

  • 03 November 2014 - 19:58

    Coby Brummelman:

    Hoi Jeroen,
    kreeg een bericht van jouw moeder.
    Heb je reisverslag gelezen. Jeroen, ik vind het helemaal geweldig, dat een leerling van mij
    Dit allemaal beleeft.
    Ga vaker jouw verslagen lezen.
    Ik wens je een heerlijke tijd in Argentinië.
    Geniet van alle mooie dingen.

    Jouw juf Coby.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 25610

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: