Laatste schoolweek van 2014 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Laatste schoolweek van 2014 - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Laatste schoolweek van 2014

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

30 November 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal,
De laatste schoolweek zit er op!
En zoals jullie weten begon die week met een lekker dagje vrij.
Het was lekker weer dus we hadden op de planning staan om naar een huisje van een vriend van mijn vader aan de revier te gaan.
En dat is niet verkeerd aangezien de overheid van Avellaneda de elektriciteit had uitgezet (dat doen ze wel vaker).
Het huisje is op een soort van platteland.
Dus de route er naar toe staat in mijn lijstje van "mooiste Argentijnse plaatsen". Echt prachtig !
Met heel veel koeien, duizenden palmbomen en veel meer...
Maar tja... natuurlijk vergeet ik mijn camera weer...!
Pech of geluk? Daar ben ik nog niet helemaal uit, aangezien mijn familie zij dat we nu nog een keer zullen gaan om foto's te nemen.
En aangezien mijn vader voor zijn werk vele van dit soort plekken bezoekt zal ik dit jaar nog wel meer van die kansen krijgen om foto's te nemen.

Verder hebben we eventjes gevist (niks gevangen), gezwommen, gegeten en op een band achter de bood aan gehangen (super leuk).
In de namiddag zijn we terug gekeerd naar huis en barste de regen los.

Dinsdag en woensdag gewoon school, niet dat er nog veel gedaan werd maar we waren er.

Donderdag was de laatste schooldag en die begon om 09:00.
Uitslapen dus... Of naja er waren klusjesmannen druk bezig met lassen in de tuin dus nee ik was gewoon vroeg wakker. Maar dat maakte de dag niet minder op! De dag werd eigenlijk gebruikt voor mensen die proefwerken gemist hadden om ze in te halen. Maar uit mijn klas waren dat er maar iets van 4 dus hebben we met de meeste overgebleven klasgenoten schietspelletjes in het computerlokaal gespeeld hahaha.
In de avond hebben we (mijn klas en ik) het begin van 3 maanden zomervakantie gevierd in het park. om 02:00 ben ik naar huis gegaan en aangezien Bianca ook nog wakker was hadden we tot +/- 04:00 een afterparty.

Waardoor we de vrijdag uit hebben geslapen en eigenlijk vrij weinig meer hebben gedaan dan cluedo spelen zwemmen en film kijken.
En door de film was het weer een late avond geworden (02:00).
Maar dat had geen invloed op de dag daarna aangezien ik ook de zaterdag weer lekker druk was. Na de lunch heb ik siësta geslapen (wel zo verstandig met al dat late opblijven) en om 16:00 had ik een AFS bijeenkomst in een buitenschoolse opvangen voor hele arme kinderen.
Na dat een vrijwilliger over de opvang had verteld zijn we over de vuilnisbelt gaan lopen. Waar je dus eerste een soort van huisjes ziet, kinderen die zich wassen in een emmertje buiten op straat en loslopende varkens (die waarschijnlijk worden gegeten).
Daarna op vuilnisbelt aangekomen zag je inderdaad mensen opzoek naar bruikbare dingen.

Ondanks dat ik vanuit de bus naar Buenos Aires de sloppen wijken had gezien vond ik dit wel heel confronterend. Want dit is wel een hele andere kant van hoe ik mijn Argentijnse leven leef.
Ik vond het daarom ook erg vervelend als AFS grapjes over de leefstijl van de mensen ging maken.. maar daar moet je maar niet te veel op letten.

Thuis aangekomen meteen maar gedoucht en avond gegeten want er stond weer een late avond op het programma.
Aangezien alle scholen nu vakantie hebben geeft iedere school een feest.
En dit was de eerste en ook meteen een goeie binnenkomer!
Echt SUPER LEUK! om 00:00 ging naar een vriend zijn huis voor de previa (feest voor het echte feest) en om 02:00 kon het echte feest beginnen. En om 06:30 kwamen Bianca en ik weer thuis aan hebben ontbeten en zijn gaan slapen. Om 11:30 moesten we al weer wakker worden want we hadden de zondag middag asado bij opa en oma.

En zo zullen de komende 3 maanden gaan!
Naast dat ik met mijn familie naar Chili, Mendoza en Brazil ga .
Maar daar later meer over....



  • 01 December 2014 - 19:10

    Els:

    Hoi Jeroen, Ik wil je even zeggen dat ik je reisverslagen met heel veel plezier lees. Erg leuk om zo een indruk te krijgen hoe het is in Argentinië als AFS-er. Ik wens je een hele fijne vakantie toe! Groetjes van Els ( moeder van Stijn)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 25611

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: