Typisch Argentijns. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu Typisch Argentijns. - Reisverslag uit Avellaneda, Argentinië van Jeroen Scheltema - WaarBenJij.nu

Typisch Argentijns.

Door: Jeroen Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

10 November 2014 | Argentinië, Avellaneda

Hallo allemaal!
Een typische Argentijns weekje zit er op! Of naja... typische Argentijns is natuurlijk helemaal niks doen. Maar dat is hoe de week begon...

Maandag, Dinsdag, Woensdag en Donderdag bestond uit school.
Maar aangezien de meeste leraren een vergadering hadden of er gewoon niet waren de hele week (typisch Argentijns) was school meer als een kinderopvang.

Donderdag was de dag gelukkig wat korter, aangezien ik met me familie naar Rosario (de 2 na grootste stad van Argentinië) zou gaan.
Dus iets eerder naar huis gegaan, tas gepakt en ongeveer 6 uurtjes in de auto op naar Rosario. Ja in Argentinië zijn het maar 6 uurtjes, aangezien ik na 6 uur nog steeds in de zelfde provincie was.
We hebben een oom die 21 jaar ouder is dan mijn vader, die in Rosario woont. Dus die hebben we bezocht en zijn daarna zijn we naar het vakantie huisje van de oom gegaan, waar we in de avond zouden slapen.
Dus na dat we de spullen daar hadden gebracht en van kleren waren gewisseld zijn we met de oom zijn vrouw en zijn kinderen naar een pizzeria gegaan. In een pizzeria is het zo dat je een pizza voor alle personen besteld of terwijl het typisch Argentijns delen.
Daarna zijn we naar het vakantie huisje gegaan en zijn gaan slapen.

Dag twee hebben we meer de stad bezocht.
We begonnen de dag met een ontbijtje op een mini strandje aan een mega grote revier die door het hele land gaat.
De stad is bekent om een super groot monument voor het ontwerp van de vlag. Het zo trots zijn op eigen land en vlag is ook wel iets typisch Argentijns volgens mij. na het monument hebben we voor uren door de winkel straten geslenterd....
Dus met twee shirts, drie paar sokken en een zonnebril rijker was ik kapot en kwam het avond eten op het perfecte moment!
Een typisch Argentijns restaurant! Een soort van pizzeria maar in plaats van pizzadeeg vlees. Het zelfde soort vlees als biefstuk en mega groot.
Dus echt mega lekker!

Zaterdag was de verjaardag van de oom.
Dus hij en zijn familie kwamen naar het vakantie huisje waar we een heerlijke asado hebben gegeten. Maar dit keer werd ik wakker gemaakt met het bericht dat er een heel varken op de asado lag...
Normaal zal ik daar niet heel vrolijk mee wakker worden maar omdat het typisch Argentijns is en ik weet hoe goed het smaakt sprong ik uit bed en heb ik mijn camera gepakt. (Tante Sonja, misschien is het beter dat je deze week even met je ogen knijpt als je de foto's kijkt)
Gelukkig werd het niet met hoofd en al geserveerd want ik weet niet of het dan ook zo lekker smaakte als nu. Dus met de buik zo rond als een zwangere vrouw stapte we de auto in om terug te gaan naar Avellaneda.
In de avond kwamen we weer in Avellaneda aan.
Hebben we snel gedoucht en moesten Bianca en ik al weer door, want we hadden een 15e verjaardag feest van een gast zusje van een andere AFS'er. 15 jaar woord (als je een meisje bent) groot gevierd. Alles is netjes! En de jarige draag een soort van bruidsjurk en overal hangen foto's van de jarige. Ook liepen er 4 fotograven rond die de jarige achtervolgde. Ook was er een cocktailbar (ja 15 jaar en cocktails, ook iets typisch Argentijns) kort om het hele feest was voor mij erg bijzonder om mee te maken. En ook erg leuk! We hebben gefeest tot de zon weer scheen (06:00) en geslapen tot dat de asado warm was (12:00).
In de middag heb ik het schrijven van een blog typisch Argentijns uitgesteld tot morgen en heb ik gezellig met de hele familie in het zwembad gelegen...

Maar hier is ie! en het zit er weer op!
Dus tot volgende week!

  • 11 November 2014 - 06:39

    Mam:

    Hoi jeroen,
    Een leven om jaloers op te zijn! Lekker even niks en alles mag. Die waarschuwing voor Sonja was zeker terecht. Volgens mij heb je het ultieme nu wel bereikt. Jouw kaart aan oma vond ze erg leuk! Een klein gebaar en je wilt niet weten hoe blij iemand daarmee kan zijn. Zeker nu Albert in het ziekenhuis ligt. Hier zijn de eerste aankopen en gedichten gedaan. Jij bent er ook druk mee hoor ik van Sara. Lief! Echt een talent jongen dat schrijven van je. Sara gaat vandaag naar het rijksmuseum , ook leuk! Manon was dit weekend heerlijk thuis. Verwend met wat kadootjes en maandag met Lenneke naar de sauna geweest. Lekker bubbelen en kletsen. Binnenkort gaan papa en ik. Kijk uit naar volgende week met nieuwe avonturen! Pas goed op jezelf liefs mam.
    Ps je hebt er dubbele fotos op staan. Misschien mag je maar een aantal plaatsen...

  • 11 November 2014 - 07:18

    Nicolien :

    Ha Jeroen, Wat leuk om jouw verslag te lezen. Je bent een journalist in de dop. Heel veel plezier nog! Groetjes, Nicolien

  • 15 November 2014 - 16:45

    Sonja:

    Dank voor je waarschuwing :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

21 augustus vertrek ik voor een jaar naar Argentinië. In de komende reisverslagen hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van mijn leven daar.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 25645

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Argentinië, 2014-2015

Landen bezocht: